• Rudeliduttan

    Vilken skola i Uppsala - Glunten? Jensen? Vilken väljer ni som bor utanför stan?

    Hallå! 
    Har sett att det finns lite trådar om skolorna i Uppsala men ingen som direkt svarar på mina frågor :)
    Är det någon här som bor utanför Uppsala stad men som har barnen placerade i skolor inne i stan? Kommer de helt utanför med kompisar och liknande, eller ska man välja en skola man tycker passar barnen? Att skjutsa är liksom inget större problem så men vill att det ska vara bra för mina barn också. 

    Vi har en skola här där vi bor där mitt äldre barn gått men tycker väl kanske inte den tyvärr håller måttet, lite väl stora klasser, rörigt och oengagerade lärare.

    Någon som har barnen placerade på Glunten som har något att säga? Är det dumt att inte bo nära skolan och ha dom där ändå? 

  • Svar på tråden Vilken skola i Uppsala - Glunten? Jensen? Vilken väljer ni som bor utanför stan?
  • Anonym (Lena)

    Hej!

    Hittade din tråd då vi har liknande funderingar. Tänkte bara höra hur det har gått med skolvalet! Vilken blev det till slut och blev ni nöjda? 
    Vi insåg att det lär bli skolan närmast oss som vi egentligen inte vill ha, eller en fristående skola i stan, givet närhetsprincipen som gäller i de kommunala skolorna. Tacksam för alla insikter och tips :)

Svar på tråden Vilken skola i Uppsala - Glunten? Jensen? Vilken väljer ni som bor utanför stan?