• Anonym1222467

    Texthäftet NP Sv

    Hej!

    Har fått ett krav till att jag måste lämna tillbaka texthäftet som vi har fått inför PM i svenska fast har dock inte hittat häftet (skrev provet utan häfte) fast hade någon kunnat förklara varför det är så viktigt att jag lämnar tillbaka text häftet när jag inte ens kan hittade det är de för att lärare använder det när de bedömer texterna?

  • Svar på tråden Texthäftet NP Sv
  • Anonym (Philippa)

    Om jag inte har fel sparas alla nationella prov i X antal år innan de får användas som exempelprov för att förbereda sig inför NP. Det är väl antagligen därför som du inte får behålla det (för att kunna kopiera upp o sånt). Skulle inte förvåna mig om det är reglerat av lagar heller.

  • Anonym (Lärare)
    Anonym1222467 skrev 2021-05-11 16:16:03 följande:

    Hej!

    Har fått ett krav till att jag måste lämna tillbaka texthäftet som vi har fått inför PM i svenska fast har dock inte hittat häftet (skrev provet utan häfte) fast hade någon kunnat förklara varför det är så viktigt att jag lämnar tillbaka text häftet när jag inte ens kan hittade det är de för att lärare använder det när de bedömer texterna?


    Allt material som hör till NP är sekretessbelagt i många år framöver, skolan skulle aldrig ha låtit dig ta det med dig ens en gång. Man återanvänder dessutom gamla prov så det skulle vara väldigt allvarligt om material skulle spridas vidare.
  • Anonym (pppp)
    Anonym1222467 skrev 2021-05-11 16:16:03 följande:

    Hej!

    Har fått ett krav till att jag måste lämna tillbaka texthäftet som vi har fått inför PM i svenska fast har dock inte hittat häftet (skrev provet utan häfte) fast hade någon kunnat förklara varför det är så viktigt att jag lämnar tillbaka text häftet när jag inte ens kan hittade det är de för att lärare använder det när de bedömer texterna?


    Det står i instruktionen till NP att allt material ska tillbaka. 
  • Anonym1222467

    Aha okej då förstår jag trodde först att läraren bara ville ha texthäftet när hon rätttar provet för kanske se att ingen har fuskat på något sätt. Ja det verkar trovärdigare iaf

Svar på tråden Texthäftet NP Sv