• Astriidlind

    Älskar mitt barn så mycket!

    Ville bara dela med mig av kärleken jag har till mitt barn.

    Jag tänker på honom jämt och älskar honom så otroligt mycket. När jag kollar på honom så blir jag så varm i kroppen av kärlek. Visste inte att man kunde känna såhär mycket för någon. Det är helt otroligt verkligen. Säger till honom minst 10 gånger per dag att jag älskar honom (världens tjatigaste mamma) . Är det vanligt att vara sån tycker ni? :)

  • Svar på tråden Älskar mitt barn så mycket!
  • Anonym (ja)

    De allra flesta föräldrar älskar sina egna barn gränslöst och tycker att de egna barnen är de sötaste i världen. I mångt och mycket handlar det om hormoner i kroppen. Ett exempel på det här är när man som förälder doftar på sitt barns huvud. Studier har visat att föräldrar gör det här i princip hela tiden den första tiden och det där huvuddoftandet fortsätter. Får man en främmande bebis i famnen så doftar man också omedvetet på det här barnets huvud, men inget barn doftar så pass gott som det barn som man är förälder till eller har en stark relation till. Man kan bli nästan "hög" av den doften.

  • Anonym (E)

    Ja, jag älskar också mitt barn så där otroligt mycket :) Inte dygnet runt så klart men varje dag. Känner kärleken, tycker att hen är så fin på alla sätt, både in- och utvändigt. Försöker njuta av våra nära stunder och säger varje kväll vid läggningen att jag älskar hen. Hjärta

  • Mrs Moneybags

    Haha! Ja, de flesta föräldrar i världen känner ju så för sina barn.
    Det är först när man blir förälder som man förstår hur mycket ens föräldrar älskade en!!

    Men alla säger kanske inte att de älskar dem 10 gånger om dagen. 

  • Anonym (Mamma)
    Astriidlind skrev 2021-05-11 23:27:52 följande:

    Ville bara dela med mig av kärleken jag har till mitt barn.

    Jag tänker på honom jämt och älskar honom så otroligt mycket. När jag kollar på honom så blir jag så varm i kroppen av kärlek. Visste inte att man kunde känna såhär mycket för någon. Det är helt otroligt verkligen. Säger till honom minst 10 gånger per dag att jag älskar honom (världens tjatigaste mamma) . Är det vanligt att vara sån tycker ni? :)


    Jag känner igen mig. Har två söner. Jag älskar dem något enormt. Kan sitta och titta på dem när de leker eller äter och bara fyllas av värme över att jag får vara deras mamma. De är mellan 7-10 år. Ska dock tillägga att när de bråkar, vilket sker varje dag, känner jag allt annat än kärlek
  • Anonym (Mila)

    Ja! Älskar mitt barn mer än någonting annat, kommer aldrig någonsin älska en annan människa lika mycket eller villkorslöst.
    Är så tacksam för att ha fått ha den här kärleken, den motsvarar inget annat (för mig).

  • Astriidlind

    Haha ja dom här små människorna är så speciella. Kul att så många vågar visa och erkänna detta. Tycker vi i Sverige är lite stela med det.

  • Astriidlind
    Anonym (Mamma) skrev 2021-05-12 10:00:13 följande:

    Jag känner igen mig. Har två söner. Jag älskar dem något enormt. Kan sitta och titta på dem när de leker eller äter och bara fyllas av värme över att jag får vara deras mamma. De är mellan 7-10 år. Ska dock tillägga att när de bråkar, vilket sker varje dag, känner jag allt annat än kärlek


    Hahaahha oh ja. Hur mycket jag än älskar honom (han är 2) så kan han även gå mig på nerverna. Han har sån enorm vilja och styrka att han känns som en fullvuxen man som alltid vinner över mig :D
  • Astriidlind
    Anonym (ja) skrev 2021-05-12 01:32:57 följande:

    De allra flesta föräldrar älskar sina egna barn gränslöst och tycker att de egna barnen är de sötaste i världen. I mångt och mycket handlar det om hormoner i kroppen. Ett exempel på det här är när man som förälder doftar på sitt barns huvud. Studier har visat att föräldrar gör det här i princip hela tiden den första tiden och det där huvuddoftandet fortsätter. Får man en främmande bebis i famnen så doftar man också omedvetet på det här barnets huvud, men inget barn doftar så pass gott som det barn som man är förälder till eller har en stark relation till. Man kan bli nästan "hög" av den doften.


    Förstår precis hur du menar. Minns när min syster fick sina barn.. gud den kärleken jag kände till dom var så stark och jag sa alltid till henne hur ska jag älska mina framtida barn mer än dina för det kändes inte som att det gick. Nu har tyvärr nästan kärleken vissnat för dom på något sätt, absolut inte helt men känner inte som jag gjorde innan, då min son tagit all den platsen och visst kan man känna mer! Nu är jag gravid med men tvekar inte på att jag kommer älska nästa som honom <3
  • Astriidlind
    Anonym (E) skrev 2021-05-12 07:25:23 följande:

    Ja, jag älskar också mitt barn så där otroligt mycket :) Inte dygnet runt så klart men varje dag. Känner kärleken, tycker att hen är så fin på alla sätt, både in- och utvändigt. Försöker njuta av våra nära stunder och säger varje kväll vid läggningen att jag älskar hen. 


    Underbart <3 :D
  • Astriidlind
    Mrs Moneybags skrev 2021-05-12 09:14:24 följande:

    Haha! Ja, de flesta föräldrar i världen känner ju så för sina barn.

    Det är först när man blir förälder som man förstår hur mycket ens föräldrar älskade en!!

    Men alla säger kanske inte att de älskar dem 10 gånger om dagen. 


    Den lyckan dom ger en är ofattbar <3.. tänker på föräldrar som behandlar sina barn illa eller föräldrar som skriver här ibland att dom inte älskar sina barn. Får så ont i hjärtat.
Svar på tråden Älskar mitt barn så mycket!