• Ankan90

Missfall eller blödning ?

Hej jag är i vecka 5 och dag 5 idag.

Igår började jag blöda på kvällen, de var rosa med lite rött i och kom när jag torkade mig vid 3 tillfällen. Satte på en binda över natten men de har inte blödigt över natten ... hade lite ont vid öppningen till slidan och lite under naveln igår, men inte idag.

Nu undrar jag om det är ett missfall eller en blödning ? :(

Någon som haft liknande och kan dela med sig av erfarenhet?

• Svar på tråden Missfall eller blödning ?
  • Anonym (Lisa)

Hade liknande i nuvarande graviditet. Började blöda typ vecka 7. Kom bara när jag torkade mig. Slutade efter någon timma. Såg ett levande foster en vecka senare. Missfall blöder du ju minst som en mens. Ofta med klumpar och smärta. Om det slutar blöda skulle jag tolka det som positivt.

• Anonym (Bob)

Jag hade också samma i den här graviditeten! Vecka 6 ca fick jag en liten klarröd blödning plus magvärk och sen bruna flytningar några dagar av och till. Jag blev jätterädd för mina tidigare uteblivna missfall har börjat på samma sätt. Men då har det bruna fortsatt, den här gången slutade det. 2 veckor senare fick jag ultraljud och fostret levde och lever fortfarande och graviditeten är helt normal (snart vecka 12 nu).

Så, sammanfattningsvis tycker jag du kan försöka att inte oroa dig (svårt jag vet) om inte blödningen kommer tillbaka. Som sagt så hade jag en konstig magvärk samtidigt och var övertygad om ett till uteblivet missfall, men jag hade helt fel! Kroppen kan verkligen luras.

• Jag är bara jag

Jag blödde rejält v.7 med första barnet. krävde binda, blödde en vecka. Gick bra. Mina missfall har snabbt eskalerat i blodmängd och gjort ont.

• Ankan90

Hej tack för svar ! ?? Skönt att höra att någon annan upplevt liknande! Blev jätte rädd igår när de hände, men de blödde inget inatt och i morse var de jätte lite rosa på pappret och varit lugnt resten av dagen.

Försöker att inte oroa mig men är svårt, lite öm vid slidan öppningen under dagen och känner även ont under naveln med de har jag haft till och från sen jag blev gravid ( men har svårt att minnas om det är samma eller olikt nu ) är väl för att man är nervös ???????????

• Ankan90
    Ankan90 skrev 2021-05-13 16:57:56 följande:

Hej tack för svar ! ?? Skönt att höra att någon annan upplevt liknande! Blev jätte rädd igår när de hände, men de blödde inget inatt och i morse var de jätte lite rosa på pappret och varit lugnt resten av dagen.

Försöker att inte oroa mig men är svårt, lite öm vid slidan öppningen under dagen och känner även ont under naveln med de har jag haft till och från sen jag blev gravid ( men har svårt att minnas om det är samma eller olikt nu ) är väl för att man är nervös ???????????

Hahah Blev massa ??? när ja skrev olika emoji :P
Svar på tråden Missfall eller blödning ?