• Anonym (TS)

Någon som använt laser för hårborttagning?

Kan ni berätta mer om hur det fungerar? Håller det verkligen? Hur många behandlingar behövs? Och vad kostade det?

Kan ni rekommendera någon klinik i Stockholm?

• Svar på tråden Någon som använt laser för hårborttagning?
  • Anonym (TS)

Puff!

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-13 08:55:33 följande:

Kan ni berätta mer om hur det fungerar? Håller det verkligen? Hur många behandlingar behövs? Och vad kostade det?

Kan ni rekommendera någon klinik i Stockholm?

Jag har gjort det och tyvärr hjälpte det inte. Har mörka grova strån på hakan.
  • Anonym (...)

Gjorde armhålor, bikinilinjen och smalbenen för några år sedan och det håller än. Tog några ggr då håret växer i olika faser. Vet inte om de har bättre prylar nu men då gjorde det ont som satan. Särskilt första gångerna när det var mer hår..

• Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2021-05-13 18:46:38 följande:

Gjorde armhålor, bikinilinjen och smalbenen för några år sedan och det håller än. Tog några ggr då håret växer i olika faser. Vet inte om de har bättre prylar nu men då gjorde det ont som satan. Särskilt första gångerna när det var mer hår..

Så det är väldigt smärtsamt?

Vad kostade det?
  • Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-14 09:43:42 följande:
    Så det är väldigt smärtsamt?

Vad kostade det?
    Då kostade det flera tusen. Man får rabatt när man gör flera områden. Det gör betydligt ondare än vad de informerar om på sina hemsidor.. Hårsäckarna bränns ju sönder och det känns precis så. Som om någon fimpar djupt i huden.

Men tar man små pauser så blir det lite uthärdligare och man kan köpa bedövningsalva på apoteket. De föreslog tom att jag kunde ta nån whiskey innan för att slappna av :D

Det var värt det trots allt och det blir lättare ju färre hårsäckar det blir. Jag var så sjukt trött på att raka var och varannan dag med stubb så fort man klev ur duschen..
  • Anonym (R)

Japp. Hade värsta raggarsträngen och könshår ned på låren. Tog bort för 9 år sedan. Väldigt glad för det.

• Anonym (Lillan)

Ja, underarmar och haka gör jag nu. Ska göra hela underkroppen när jag repat mod. Underarmar går finfint, haka är kämpigare. Ansikte och bikini är tydligen svårast/kräver flest gånger. Säkerställ att de använder rätt laser (tror det är diod men osäker).

Har du enskilda mörka hårstrån på hakan kan du köra epilering (nål som sticks in) men det gör så satans ont att det är svårt att klara av alls och är mer pilligt. Dock mer effektivt än laser och ?väcker? inte sovande hårstrån.

Det kostar ganska mycket.

• n bengtsson

Ja. Är man, kanske mindre vanligt då(?)

Jag har tagit bort hår för att jag har lite hår, inte mycket. Tyckte det var fult eftersom det växte tofsvis och mycket ojämnt.

Körde ryggen, kanske 6-7 ggr. Verkade bra då, men nu 1-1,5 år senare ser det likadant ut. Dyrt är det, läs på salongernas hemsidor...

Lasrar nu benen. Efter 3 ggr ser jag ännu ingen skillnad. Tyckte det var lika bra att ta bort könshåret också, men då sa terapeuten att det var farligt för män! Man måste skriva på ett papper om att man tar fullt ansvar. Vet inte hur jag ska göra nu. Någon som hört varför det skulle vara farligt?

• Anonym (har gjort)

Har gjort på bikinilinjen och armhålorna. 

Gick sååå många gånger, har säkert lagt ut 25 000 på det, ca 15 gånger kanske. gick till ett ganska dyrt ställe som skröt om senaste tekniken och sånt.   

Resultatet blev att ungefär 50% av håret var borta under armarna och 70% vid bikinilinjen. Det gjorde hårborttagning betydligt enklare. 

Nu 10 år senare har jag ca 80% under armarna och 70% på bikinilinjen jämfört med hur det var från första början. 

SÅ jag vet inte, jag tycker nog inte det var värt det i slutändan. Det är mycket pengar.

Jag tycker inte det gjorde så jätteont däremot. Behandlaren brukade jämföra med att få en snärt av ett gummiband och det stämmer ganska bra tycker jag. 

Svar på tråden Någon som använt laser för hårborttagning?