• Malinn81

    Vad brukar du äta till middag?

    Tycker man käkar ungefär samma mat om och om igen. Tipsen ska ju vara lättlagade med få ingredienser.

    ?Just nu har Ica nyligen haft kampanj på pulled pork, så det köpte jag 3st då hållbarheten är ett tag..

    ?Sedan hade Coop kampanj 2 korvar ärtsoppa för jag tror det var 20kr. Köpte också hem färska lasagne-plattor, bechamelsås och har färs i frysen.

    ?Brukar köpa mycket potatis det är ju bra till så mycket, är ju bara att ska klyfta smörja formen och sen på med piffi allkrydda och in i ugnen. Lätt ska det vara, majoriteten av dagar!

    ?Är ju så gott med ugnsstekt lax till klyftpotatisarna och en klick gräddfil med pressad vitlök i. Stekta champinjoner till. Eller kanske gullök och morötter i formen med potatis.

    ?En enkel favorit vi körde ofta när barnen var med, potatis lök morötter hackat o brynt. Blanda med stekt köttfärs och sen på med buljong.

    ?potatis lök o purjolök i tärningar koka 10 min I med (matlagningsgrädde om man vill.) Buljong o mina med stavmixer om man vill.. stekt bacon är gott till

    Tar gärna emot tips på sådant enkelt

  • Svar på tråden Vad brukar du äta till middag?
  • Kodia

    Vi gör flera av de rätterna som du skriver om. Här kommer ett par förslag till:

    Lax i ugn, med sweet chili-sås och sesamfrön. Servera med blandning av wokgrönsaker, nudlar och soja.

    Blandade saker i ugnen. Släng på vad du nu har hemma på en plåt och in i ugnen. Servera med kall sås på creme fraiche. (Välj det som passar ihop av tex. småpotatisar, paprika, bitar av majskolv, rotfrukter, korv, halloumi, sparris, lök, champinjoner, broccoli)

    Thaikycklinggryta med kyckling, röd currypasta, kokosmjölk och wokgrönsaker. Jasminris till.

  • ferdinandtjuren

    Kycklingfärsbiffar i ugnen (färdigt formade biffar) med olivolja och alla möjliga kryddor, serveras tillsammans med pitabröd, yoghurtsås gjord på yoghurt+vitlök+salt, grönsaker

    Lax i ugn med citron, grädde och spenat, serveras med pasta  

    Falukorvsrulle, stekt falukorv i tacosbröd/annat gott tunt/runt bröd med grönsaker och ajvar

    Halloumi-och kikärtsgryta gjord på havregrädde med gul lök, paprika, champinjoner och currykrydda, paprikapulver, salt, peppar, soja. Serveras med ris 

    Tonfisksås, gjord på stekt gullök, tomatkross, tomatpasta, tonfisk i solrsolja, kapris, gröna oliver, puttra ihop en stund och ät med pasta

    Alla dessa recept är smidiga och relativt billiga

Svar på tråden Vad brukar du äta till middag?