• grebron

    Tråkig grej med barnsäng

    Idag skedde följande situation: 
    Min fru och jag har köpt en spjälsäng plus skötbord över internet. Företaget levererade och såg även till att montera ihop möblerna, helt utan problem. 
    Tyvärr var montören tvungen att montera möblerna i vardagsrummet pga att det var mer plats där än i sovrummet där vi egentligen vill ha dem.

    Eftersom min fru är höggravid vill hon av naturliga skäl inte lyfta tungt. Själv klarade jag heller inte att bära möblerna själv - de är alldeles för stora för det, man måste vara två. För enkelhetens skull beställde vi en flytttjänst från ett annat företag. En man från det företaget kom idag hem till oss för att hjälpa till. 

    Till saken hör att spjälsängen har en rullåda undertill. Innan vi började arbetet med att flytta möblerna. frågade mannen om han inte skulle ta ut lådan först. Vi sa nej, det behövdes inte. Mannen lyssnade inte på det utan tog ut lådan i alla fall: "Jag sätter tillbaks den sen". Tyvärr visade det sig att han inte lyckades sätta tillbaks lådan. Det gick till och med så illa att han förstörde rullisten som lådan var upphängd på. Han lyckades inte åtgärda problemet på plats utan sa att han skulle åka hem för att titta på nätet var han kunde köpa nya lister för att åtgärda problemet. Han lovade att ringa tillbaka senare ikväll. När vi senare ringde upp honom för att fråga hur det hade gått, om han hade hittat några nya lister, sa han att han hittat och nog ska köpa imorgon - men först måste han diskutera med sin arbetsgivare eftersom detta ju "inte var hans fel". Det tyckte vi lät konstigt, men lät det bero. Han sa ju att han skulle ta ärendet vidare. Vi ringde för säkerhets skull till företagets växel och förklarade helt lugnt situationen för den kvinna som svarade. Kvinnan sa något som jag tycker är märkligt, att de alltid tar ut lådor innan möbler ska flyttas. Att vår låda då råkade gå sönder kan alltså ha berott på dålig kvalitet. 
    Är det verkligen på det viset? Jag har själv lyft möbler med rullådor tidigare utan att det har blivit några fel på lådorna, men kanske har jag haft tur? Är det någon som har varit med om något liknande? 

  • Svar på tråden Tråkig grej med barnsäng
  • Mortiscia80

    Att ta ut lådan är en sak, men han förstörde den ju när han skulle sätta tillbaka den. Det här är en enkel försäkringsfråga - företaget SKA stå för uppkomna skador. Prata med ert lokala konsumentombud för hur ni ska gå vidare om de krånglar.

Svar på tråden Tråkig grej med barnsäng