• Fri 14 May 2021 13:29
    512 visningar
    2 svar
    2
    512

    magsjuka, otrolig ångest

    Jag träffade en av mina tjejkompisar igår, vi var ute hela dagen i skogen. 
    Vi skiljdes åt vid 22,00 och klockan 02,00 skriver hon till mig att hon kräkts och har ont i magen. Jag grips självklart av panik då vi setts under dagen. Har googlat som en tok och har en så enorm hjärtklappning. Skulle behöva lite lugnande ord. Kan tillägga att vi inte förutom en snabb kram när vi först träffades utbytt någon kontakt förutom att sitta bredvid varandra. Hon var helt symptomfri när vi sågs och efter vad jag läst så smittar OFTAST inte magsjukan innan symptom uppkommer. Hon hostade och nös inte runt mig vad jag kan minnas, drack inte ur samma vattenflaska, delade inte mat. Jag duschade även direkt när jag kom hem och slängde kläderna i tvätten pga att jag hade svettats under dagen.
    Hur stor är risken att jag blivit smittad tror ni?
    Vill inte ha besserwisser kommentarer om att jag är löjlig etc för jag har emetofobi och det här är min absolut största mardröm någonsin, så snälla håll det för er själva om det inte kan bidra till tråden.

    Tack för svar, mvh 

  • Svar på tråden magsjuka, otrolig ångest
  • Fri 14 May 2021 13:32
    #1

    Trist med magsjukan. Du bör inte ha fått smittan precis som du själv skriver. Däremot är magbesvär också ett symtom på covid-19, så om din kompis inte är helt övertygad om att det är magsjukan så bör hon testa sig.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Fri 14 May 2021 13:55
    #2

    Troligen klarar du dig, ni har ju varit ute och inte delat mat eller så.

    Hon kan ju bara lyckats matförgifta sig själv annars, det kanske inte var smittsam virusmagsjuka? Matförgiftning ger typiskt symptom några timmar efter den kontaminerade måltiden.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden magsjuka, otrolig ångest