• olssonnn

    HJÄLP, Bugaboo Donkey eller inte???

    Hej,

    Ja som rubriken lyder, ska man ha syskonvagn eller inte? Håller på att få ångest över detta och vad man behöver, väldigt svårt att veta innan Tungan ute

    Väntar syskon i augusti och vårt andra barn fyller två år när bebisen är beräknad. Vi gillar att gå ut och gå, han gillar att åka vagn men har aldrig haft behov att sova i den.
    Vi har idag en Bugaboo Buffalo i svart som vi är supernöjda med (Förutom att tyget håller på att bli solblekt).


    Alternativ 1: Är intresserad av att köpa en ny Donkey3 och sälja Buffalon innan den blir för solblekt men är rädd för att Donkeyn ska vara för liten i sittdelen. Vårt stora barn är nu 90 cm och väger 14,5 kg, så undrar om den kommer bli för liten?

    Alternativ 2: Behålla Buffalon och en billigare syskonvagn för ca 5000:- samt ev. ståbräda till Buffalon. Tycker dock de flesta syskonvagnar har typ maxvikt 15 kg per sittdel (Vilket då inte funkar för vårt äldsta barn...)

    Användningsområden: Gå till lekparker i närheten (ca 20 min promenad enkelväg). 


     

  • Svar på tråden HJÄLP, Bugaboo Donkey eller inte???
  • Tigerianna1

    Donkey 3 tar 22 kg som maxvikt per sits (9kg i liggdelen). Jag har själv varit supernöjd med min. Skulle råda att köpa en och skulle du ångra dig senare har de ett högt andrahandsvärde.

Svar på tråden HJÄLP, Bugaboo Donkey eller inte???