• Stefan99

    Har ingen att umgås med

    Är väl knappast ensam om detta men det tycks bli värre ju äldre man blir i Sverige.
    Funderar på att sälja huset och lämna Sverige efter pandemin, är så satans trött på det här skitlandet.
    Är aldrig någon som kommer på spontanbesök och det går inte heller åka till någon för alla är upptagna med något.
    En fin dag som denna skulle man kunna göra så mycket men istället får man sitta vid datorn och skriva av sig.
    Det finns inget att göra i Sverige förrän i typ Juni och Juli då folk är lediga, men även då är mycket redan planerat bland gamla vänner.

    Jag är så fruktansvärt less på livet, finns inget att göra på egen hand. Jo man kanske kan åka på ICA och stirra på folk.

  • Svar på tråden Har ingen att umgås med
  • Cecilialia

    Är problemet att du inte får umgås med någon eller att du inte har några kompisar? Uppfattade inte det i ditt inlägg.

  • Pinotage

    Jag åkte precis till ICA för jag har absolut inget att göra en ledig fredag. Det var fullt med bilar på parkeringen, så jag vände och åkte hem.

  • Nimzay

    Känner delvis igen mig, och känner verkligen med dig. Men som någon annan sa: du bör ju bara bege dig till Ica ifall du måste nu i dessa tider. 

    Tänker annars lite, att du har inte möjlighet att hitta på något på egen hand ute i det vackra vädret?

  • Stefan99
    Cecilialia skrev 2021-05-14 14:15:49 följande:

    Är problemet att du inte får umgås med någon eller att du inte har några kompisar? Uppfattade inte det i ditt inlägg.


    Det är väl både och just nu i pandemin.
    Jag tror faktiskt att pandemin är det nya sättet att leva, det är så här vi svenskar alltid varit och vill att det ska vara, umgås så lite som möjligt.
  • niceweather

    Livet förändrades totalt när jag flyttade ifrån Sverige. Prova ???? men försök att inte förlora ekonomisk trygghet påvägen

Svar på tråden Har ingen att umgås med