Expediten gömde slå in en vara!
Om ni upptäckte först när ni kom hem att expediten glömde slå in en vara, vad hade ni gjort då?
Om ni upptäckte först när ni kom hem att expediten glömde slå in en vara, vad hade ni gjort då?
Jag hade låtit det vara. Det gör jag när det blir fel åt andra hållet också. Det jämnar ut sig!
Gjort?? Inget....
Helt ärligt beror det på vad det är, dvs vad varan kostar.
Helt ärligt beror det på vad det är, dvs vad varan kostar.
Det beror på situationen, oftast kollar jag inte på kvittot. Om det var något jag upptäckte är det ju rätt att betala. Nuförtiden behöver en ju oftast inte åka tillbaka utan kan ringa dem och swisha.
Jag skulle vara speciellt nitisk när det gäller att betala mindre företag och större belopp. Om någon glömt slå in en liter mjölk på ICA maxi skulle jag nog inte göra mig besväret. Men å andra sidan skulle jag nog inte upptäcka det heller ;)
Det beror på vad det kostade och var jag handlat. För småföretag är varje krona viktig, så där hade jag nog hört av mig om det var över typ 100 kr. Ett tuggummi från ett stormarknad hade jag struntat i. Om det var ett tuggummi från närbutiken i bottenvåningen hade jag gått ner direkt. Eller sagt till nästa gång jag var där.
Är det 20 spänn det handlar om så gör jag inget, jag handlar där för 5000 i månaden och har aldrig norpat så mycket som ett russin i en mataffär efter jag fyllde 12 år, så det kan de nog leva med.
Är det ett våffeljärn de har glömt att slå in hade jag skämts och gått tillbaka.
Ingenting