• Carnage

    Bebis får panikattacker

    Hej, är ganska nybliven förälder, första barnet, till en 5 månaders bebis.

    Ibland kan hon få panikattacker och börja gråta, skaka och får svårt att få luft (glömmer att andas). Kan vara när vi ligger vid Tvn och kollar babblarna etc på youtube och sedan spelas automatiskt ett nytt filmklipp upp när babblarna är slut. En tecknad apa som sjöng sifferlåten och flickan få fullständig panik. Är detta normalt? Hon har alltid gillat tvn och bvc har sagt att det inte är någon fara men börjar tvivla nu.

  • Svar på tråden Bebis får panikattacker
  • Jag är bara jag

    Tv rekommenderas inte före 2 års ålder just för att små barns hjärnor blir stressade av det. De kan inte sortera intrycken. 

  • Kodia

    Jag hade inte aktivt låtit henne titta på tv. Vi vuxna tittade på TV, så visst såg barnen den när de var små, men deras interaktion var med oss, inte med tvn. Låt din dotter titta på ditt ansikte, se när du hänger tvätt och leker tittut bakom tvätten, se på bubblorna när du diskar, få känna på några, osv.

  • Dina10099

    Fast du kan ej kalla det panikattack.. Det är något helt annat.
    Bebisar kan bli så ledsna att de blir andfådda, är inget konstigt

  • Johan70

    Det är nog bättre att läsa böcker och sjunga själv för barnet, än att använda TV:n. Då knyter man bättre an till sitt barn också.

  • Lilant

    Ingen panikattack det där... barnet försöker bara få sin vilja igenom. Händer ju exakt samma sak om som har en leksak dom älskar och du tar den i från barnet.

Svar på tråden Bebis får panikattacker