Hur kan jag få tillbaka henne
Jag ska försöka att göra en komplicerad historia kortfattad.
Jag träffade en kvinna för ett par år sedan som jag förr riktigt ordentligt för. Aldrig upplevt sådana känslor tidigare.
Det var en minst sagt komplicerad situation av massor med anledningar. Hon blev med barn under vårt förhållande och gjorde aldrig abort.
När det gick upp för mig att hon inte var kapabel att göra abort vart det att jag en vräkte ur mig en massa onödiga saker till henne i ren affekt under ett ganska långt samtal. Detta hände då jag fick ren panik över att bli pappa. Hon bröt ihop under samtalet
och ville inte prata mer. Vi hördes inte på över flera månader då hon ej svarade i telefon.
Jag dejtade en annan tjej mest för att glömma den andre. Där har det gått fort och den tjejen vill ha något seriöst trots att situationen ser ut som den gör...
Den andre tjejen spökar dock i bakhuvudet hela tiden. Jag tjatade till sist till mig en träff med henne. Hon var stor om magen och det var väldigt känslomässigt att se henne komma gående. Jag började nästan gråta när jag insåg hur mycket jag saknat henne. Vi gick en lång promenad och hamnade till sist hos henne. Hon erbjöd mig middag och jag tackade ja. Det ena ledde till det andra och det vart att jag stannade kvar där. Det kändes som att jag blev hel igen. Jag frågade försiktigt kring hur allt ser ut för henne och det har visat sig att hon träffar sitt ex ibland. Det var som en kniv i hjärtat.
Frågade om vårt barn och det mådde bra, fick känna den röra sig i magen. Var minst sagt känslomässigt omtumlande. Jag har sagt förlåt för allt jag sagt och förklarat varför jag sa sådana saker.
Jag har inte kunnat släppa henne alls efter träffen och liksom lever på att få träffa henne ibland. Jag vill innerst inne leva med henne och barnet men vet ej hur jag ska lägga fram det då hon verkar så osäker och byter ämne när vi ska prata om det. Ringer henne dagligen och hon svarar ändå.
Har frågat om jag får vara med på undersökning men hon säger att man inte får ta med någon annan pga corona men har sagt jag ska få vara med på förlossningen som tur är..
Jag tänker på henne och barnet hela tiden.
Så kan någon help me out here... finns det någon chans att hon skulle vilja vara med mig igen? Vi ses ändå en del och det känns romantiskt mellan oss och vi har sex varje gång och umgås flera timmar innan och efter. Hur kan jag få henne att vilja bli tillsammans igen och få henne att lita på mig igen?
Vet också att jag bör göra slut med den andre tjejen - har mest undvikit henne i det sista.