• Alicia82

Farligt med "brun-utan-sol" ?????

fick lust att bli lite brun.... men hur är det med "brun-utan-sol" är det farligt för fostret? tänkte eftersom det innehåller något ämne som gör att den bruna färgen stannar kvar på huden en tid....

någon som vet?

• Svar på tråden Farligt med "brun-utan-sol" ?????
  • Emma N

Har inte hört att det ska vara farligt. Jag gjorde det själv i helgen, och kollade då om det fanns några rekommendationer på flaskor och burkar, men hittade inga. Dock tog det lite väl bra - så var försiktig

• Green Mango

har läst att det inte ska vara någon fara alls, jag tänkte jag ska köpa det me... börjar bli riktigt blek...

• pemi

Jag tänkte använda det i em jag. Är pinsamt blek...

pemi

• Alicia82

ja men då kör vi på att det är ok! är mindre ok att försvinna bland all snö (känner mig som snövit )

• nemogirl

jag har aldrig testat brun utan sol, nån som har nåt bra tips på nån hyfsat billig och bra! Vill absolut inte bli gul eller nåt.. Utan bara lite sådär lagom brun, ansiktet räcker.. Hur länge håller det i? Jag är likblek, så jag skulle verkligen behöva det!

• Emma N

nemogirl: jag köpte vanliga niveas. Man blir ju inte djupbrun precis, men lite ljusbrun sådär... Håller 4-5 dagar. Var noggrann med att smörja ut den ordentligt bara och prova gärna på något diskret ställe först - typ låret, så ser du vad det blir för färg på dig.

• Joona

Tvätta händerna noga efter åt Ser inte så kul ut om man missa det!

Ett annat tips är att smörja med en vanlig kräm innan så huden är fuktig o då blir brun utan sol lättare att få jämt!

Niveas funkar utmärkt!!!

Lycka till!

• Asrta1

Jag har köpt Doves bodylotion med brun utan sol effekt, kanske inte den bästa jag provat...tycker inte riktigt att den ger ngn färg. Men ngt som är bra att använda men som kostar lite mer är brun utan sol våtservetter som Åhlens säljer, dom är kanon! 

Man är ju så blek nu så lägger man en magnecyl på magen så ser det ut som en leverfläck

• Yppop

Rekommenderar Dove Summerbreeze, finns i två olika nyanser (en ljus och en mörkare). Ta den som är närmast din egen hudton och du får en lätt ton och snygg lyster! Väldigt diskret men skillnad från den där hemska genomskinliga nyansen man har nu...

• pemi

Har köpt Loreals brun utan sol gel. Fungerar kanon både i ansiktet och på kroppen!

pemi

• carola78

Jag brukar använda en som jag köper på Kicks. Kommer inte alls på vad den heter nu men det är en ganska stor, silverfärgad flaska med svart text på.
    Jättebra tycker jag!

Svar på tråden Farligt med "brun-utan-sol" ?????