• Anonym (Trött­)
    Mon 17 May 2021 17:05
    1016 visningar
    6 svar
    6
    1016

    Tonårsmaffia

    Fattar inte men min dotters ex har hamnat på ungdomsboende. Alla åtal ang misshandel mm helt nedlagda. Undansopade och bortglömda. Han bor där och gör vad han vill och lever maffialiv på kvällar och nätter. Mordhotat min dotter och det är polisanmält men soc bryr sig inte. De säger bara vi kan inte hjälpa er ni får polisanmäla.

    När barn ber om hjälp av vuxna är detta vad de får tillbaka att ingen hjälper. Låter inte ens som att de bryr sig om ifall han skulle verkställa hotet. Han är ute partajar och skryter som sina hot som vanligt. Ber nya människor bråka med henne och fortsätter hota. Soc rycker på axlarna och har tystnadsplikt men vi ser ju att han är ute och super. Utan att ha åldern inne för alkohol.

    Vad har vi för rättigheter?

  • Svar på tråden Tonårsmaffia
  • Anonym (Reali­teten)
    Tue 18 May 2021 20:32
    #1
    Anonym (Trött) skrev 2021-05-17 17:05:12 följande:

    Fattar inte men min dotters ex har hamnat på ungdomsboende. Alla åtal ang misshandel mm helt nedlagda. Undansopade och bortglömda. Han bor där och gör vad han vill och lever maffialiv på kvällar och nätter. Mordhotat min dotter och det är polisanmält men soc bryr sig inte. De säger bara vi kan inte hjälpa er ni får polisanmäla.

    När barn ber om hjälp av vuxna är detta vad de får tillbaka att ingen hjälper. Låter inte ens som att de bryr sig om ifall han skulle verkställa hotet. Han är ute partajar och skryter som sina hot som vanligt. Ber nya människor bråka med henne och fortsätter hota. Soc rycker på axlarna och har tystnadsplikt men vi ser ju att han är ute och super. Utan att ha åldern inne för alkohol.

    Vad har vi för rättigheter?


    Det är allvarligt. Jag hade fortsatt polisanmäla, och polisanmäla, till förbannelse. Minsta lilla grej skulle jag anmäla till polisen, och även anmäla till socialen. 

    Jag misstänker att det rör sig om socialklass 3, alternativt mulitkulti med riktning åt kaoshållet.
    Oavsett så hoppas jag dottern lärt sig en rejäl läxa, och att ni som föräldrar vaknat upp ur koman och börjar se Sverige för vad det blivit. Detta skulle ni lärt er dotter från början, att inte umgås med denna typ av personer, och varit restriktiv och utbildande i fakta och inte känslor.

    Av din beskrivning så lever killen ett liv på glid, han kommer tids nog finna någon som sätter ned foten och markerar, eller så slutar det som fängelsekund i bästa fall annars graven (kanske omärkt i skogen).

    Ni har två val, endera fortsätter terrorn, eller så får ni flytta. Polisen har häcken full och Socialen tror allt går att lösa med en fika och ett samtal. 
  • Anonym (Teddy­)
    Tue 18 May 2021 20:38
    #2

    Utan att veta ett dugg om hur detta funkar men hur kan han få lov att springa ute på nätterna om han bor på ungdomshem? Har dom inte personal nattetid? Regler?

    Ledsen om jag bara ställde frågor utan att ha nåt vettigt råd till dig. Jag är bedrövad över er situation.

  • Anonym (Reali­teten)
    Tue 18 May 2021 20:52
    #3
    Anonym (Teddy) skrev 2021-05-18 20:38:45 följande:

    Utan att veta ett dugg om hur detta funkar men hur kan han få lov att springa ute på nätterna om han bor på ungdomshem? Har dom inte personal nattetid? Regler?

    Ledsen om jag bara ställde frågor utan att ha nåt vettigt råd till dig. Jag är bedrövad över er situation.


    Jag skall tala klarspråk.
    Åk till närmsta utanförskapsområde eller flyktning-boende en onsdag 22:00 så får du se 4 åringar ränna runt i kortbyxor, sandaler och t-shirts, lekandes mitt på gatorna och inga föräldrar i närheten. 

    Hur tror du då ett ungdomshem, utan vårdnadshavare ser ut? Ungdomshem är troligen HBV som TS menar, och då är det personalen på hemmet som ansvarar, hur nu engagerade de är
  • Anonym (Teddy­)
    Tue 18 May 2021 21:48
    #4
    Anonym (Realiteten) skrev 2021-05-18 20:52:16 följande:

    Jag skall tala klarspråk.

    Åk till närmsta utanförskapsområde eller flyktning-boende en onsdag 22:00 så får du se 4 åringar ränna runt i kortbyxor, sandaler och t-shirts, lekandes mitt på gatorna och inga föräldrar i närheten. 

    Hur tror du då ett ungdomshem, utan vårdnadshavare ser ut? Ungdomshem är troligen HBV som TS menar, och då är det personalen på hemmet som ansvarar, hur nu engagerade de är


    Ja men exakt. Då ska det ju finnas ansvarig personal och om ungdomarna ändå är ute och springer så kan det ju vara en idé att informera socialtjänsten (som jag gissar är ansvarig för hemmet) om att personalen inte sköter sitt jobb.
  • Anonym (Surt)
    Wed 19 May 2021 17:22
    #5

    Hon är inte gammal nog att börja på högskola eller någon sorts internat ?

    Lär henne också det att: Adidas är inte finbyxor.

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 9 Jun 2021 18:57
    #6

    Soc la ner allt. Vi fick inte ens vår sista polisanmälan dokumenterad. Barn som hamnar på ungdomsboende lever i en skyddad verkstad och soc löser alla problem. De får inte straffa med utegångsförbud eller ta ifrån dem telefoner och de skyddar dem med att stryka alla åtal.

    Nii som angriper min dotter med löjliga uttalanden tänker jag inte ens svara. Hon är 3n fantastisk tjej och förhållandet varade inte. Så klart ljög han om skolarbete mm.

    Att offren ska hålla sig hemma eller flytta för att inte boendena får ge ungdomarna utegångsförbud är sinnessjukt. Om mina barn här hemma levde maffialiv på nätterna skulle jag så klart inte låta dem gå ut.

    Nåväl det verkar överstökat nu. Han når henne inte längre och föräldrarna fråntogs vårdnaden

    Så han kan leva så här underbart fritt för skattepengar och jag är ledsen för nästa tjej han fångar upp i sin charm.

Svar på tråden Tonårsmaffia