• Anonym (Dejt)

Hur ofta träffar du din dejt?

Hej,

Du som dejtar någon, hur ofta träffas ni och hur länge har ni setts?

Jag har dejtat en man i 2 månader, och tycker nästan vi träffas allt för sällan (1 gång varannan vecka). Är i valet och kvalet om jag ska lägga ned, känns inte som det ger mig så pass mycket när vi ses relativt sällan. Kommer definitivt inte känna något mer, och ibland kan jag känna att det liksom kvittar. Vi har kul, trevligt, mysigt när vi ses och trivs med varandra, men däremellan känns det som lågan hinner slockna.

Anledningen till att vi ses varannan vecka beror på barn, att vi dessutom bor ca 50 min ifrån varandra med bil. Så att ses spontan är inte lätt. Vad hade du gjort i mitt ställe? Gett det mer tid/avslutat?

• Svar på tråden Hur ofta träffar du din dejt?
  • Anonym (Annika)

Jag hade tyckt att det var för lite, helt klart. Jag dejtade en man som bara ville ses så, så det hann liksom aldrig bli något allvarligt. Jag ifrågasatte det, och då ville han inte ses alls. Tur att jag tog upp det, för det hade aldrig funkat.

• Anonym (Dejt)
    Anonym (Annika) skrev 2021-05-17 20:11:11 följande:

Jag hade tyckt att det var för lite, helt klart. Jag dejtade en man som bara ville ses så, så det hann liksom aldrig bli något allvarligt. Jag ifrågasatte det, och då ville han inte ses alls. Tur att jag tog upp det, för det hade aldrig funkat.

Hur länge hade ni setts när du tog upp det?

Vi har ju som bekant inte setts så länge men som du säger kommer det aldrig utvecklas till något mer. Sen så förstår jag att man inte i första taget introducerar någon ny partner för sina barn (det skulle jag inte heller göra förrän det är seriöst), men den andra veckan kanske vi hade kunnat setts oftare.
  • Anonym (Lite)

Det är rätt lite att ses ja. Men hörs ni varje dag då? Antingen på mess eller tele?

• Anonym (Annika)

Det var nog ungefär som er - två månader. Vi sågs ute på stan, tog en promenad med picnic, middag hemma osv. Inget mer än någon kyss. Han tyckte att det var helt ok och ville inte stressa fram något, medan jag tyckte att vi aldrig skulle komma någon vart om vi bara sågs så.
    Hans son var hemma när jag var hos honom (men på sitt rum), så det var inte där skon klämde. Dock gjorde vi inget "barnförbjudet" ändå.

• Anonym (Dejt)
    Anonym (Lite) skrev 2021-05-17 20:22:21 följande:

Det är rätt lite att ses ja. Men hörs ni varje dag då? Antingen på mess eller tele?

Nja, inte riktigt varje dag men kanske 4-5 ggr i veckan. Antingen på sms eller telefon. Oftast är det han som hör av sig först, om det nu har någon betydelse.

Vet att han blivit riktigt bränd av sitt ex (mamman till barnen), men det var kanske 7 år sedan de skiljde sig. Därefter har han haft ett särboförhållande i ett eller två år. Får känslan av att han är rädd för att bli bränd och sårad.
  • Anonym (Lite)
    Anonym (Dejt) skrev 2021-05-17 20:25:51 följande:

Nja, inte riktigt varje dag men kanske 4-5 ggr i veckan. Antingen på sms eller telefon. Oftast är det han som hör av sig först, om det nu har någon betydelse.

Vet att han blivit riktigt bränd av sitt ex (mamman till barnen), men det var kanske 7 år sedan de skiljde sig. Därefter har han haft ett särboförhållande i ett eller två år. Får känslan av att han är rädd för att bli bränd och sårad.

Höras varje dag tycker jag att man borde göra, men kanske svårt när man har barn. Men ja känner du att det inte utvecklas i den takt du vill så är det väl bara att avsluta. Vart träffades ni?
  • Anonym (Dejt)
    Anonym (Annika) skrev 2021-05-17 20:23:53 följande:

Det var nog ungefär som er - två månader. Vi sågs ute på stan, tog en promenad med picnic, middag hemma osv. Inget mer än någon kyss. Han tyckte att det var helt ok och ville inte stressa fram något, medan jag tyckte att vi aldrig skulle komma någon vart om vi bara sågs så.

Hans son var hemma när jag var hos honom (men på sitt rum), så det var inte där skon klämde. Dock gjorde vi inget "barnförbjudet" ändå.

Märkligt! Vet du varför han nöjde sig så?

Jag har inte träffats dejtens barn, och tror att han inte ens har berättat för någon att han träffar mig. Dock har vi hamnat i säng ett flertal gånger och brukar varannan vecka antingen ses hemma hos honom eller boka in oss på spa-hotell. Så det dygnet tillsammans känns underbart men sedan svalnar det från min sida. Tråkigt då han är egentligen en toppenkille.
  • Anonym (Påhittighet!)

Dejtade en man där vi sedan blev ett par. Båda har barn och vi bor 30 mil från varandra, heltidsjobb på det och det blev inte ofta vi sågs MEN! Vi hördes varje dag. Körde FaceTime-dejter där vi ?klädde upp? oss, spelade spel, drack lika dant vin, pratade och var intima med varandra på det sätt som stod till buds. Vi byggde upp en enorm samhörighet och det funkade över förväntan. Sedan var det mycket frustration, såklart, men vi har hållit ut på distans nu i över tre år...

• Anonym (Påhittighet!)

Dejtade en man där vi sedan blev ett par. Båda har barn och vi bor 30 mil från varandra, heltidsjobb på det och det blev inte ofta vi sågs MEN! Vi hördes varje dag. Körde FaceTime-dejter där vi ?klädde upp? oss, spelade spel, drack lika dant vin, pratade och var intima med varandra på det sätt som stod till buds. Vi byggde upp en enorm samhörighet och det funkade över förväntan. Sedan var det mycket frustration, såklart, men vi har hållit ut på distans nu i över tre år...

• Anonym (Dejt)
    Anonym (Lite) skrev 2021-05-17 20:27:39 följande:

Höras varje dag tycker jag att man borde göra, men kanske svårt när man har barn. Men ja känner du att det inte utvecklas i den takt du vill så är det väl bara att avsluta. Vart träffades ni?

Höras varje dag? Brukar du höras varje dag men någon du dejtar? Både han och jag har mycket med våra respektive jobb, barn osv.

Vi träffades på en dejtingsajt... och nej, han träffar ingen annan vad han har sagt. Så vi är exklusiva med varandra.

Det är väl det att jag vill gärna ses oftare än en gång varannan vecka för att jag ska utveckla några känslor. Visst att det är kul, mysigt när vi väl ses men känns som det är för sällan.
  • Anonym (Lite)
    Anonym (Dejt) skrev 2021-05-17 20:35:48 följande:

Höras varje dag? Brukar du höras varje dag men någon du dejtar? Både han och jag har mycket med våra respektive jobb, barn osv.

Vi träffades på en dejtingsajt... och nej, han träffar ingen annan vad han har sagt. Så vi är exklusiva med varandra.

Det är väl det att jag vill gärna ses oftare än en gång varannan vecka för att jag ska utveckla några känslor. Visst att det är kul, mysigt när vi väl ses men känns som det är för sällan.

Ja jag brukar och vill höras varje dag med den jag dejtar, behöver inte vara mycket, kan vara ett godmorgon-sms bara. Men förstår att det kan vara svårt om man har barn kanske. Jag har ju inga barn så.

Ta upp det med honom då? Eller har du redan gjort det? Vad säger han då? Ni måste ju kunna kommunicera.
  • Anonym (123)

Jag hade dejtat någon annan också samtidigt för att fylla ut tiden. Tråkigt att ses så sällan ju.

• Anonym (Påhittighet!)
    Anonym (Dejt) skrev 2021-05-17 20:35:48 följande:

För mig är relation att dela vardag, även om den råkar vara på distans. Små sms som visar att man tänker på varandra. Minimum är god morgon, och ett samtal, om än jättekort, på kvällen. En liten avstämning hur dagen varit, hur vi mår osv. En önskan om en god natt. Om den jag dejtar inte tycker han hinner med det hade vi inte varit en match, för då hade vi haft för olika syn på hur vi vill prioritera varandra.
  • Anonym (Dejt)
    Anonym (Lite) skrev 2021-05-17 20:38:16 följande:

Ja jag brukar och vill höras varje dag med den jag dejtar, behöver inte vara mycket, kan vara ett godmorgon-sms bara. Men förstår att det kan vara svårt om man har barn kanske. Jag har ju inga barn så.

Ta upp det med honom då? Eller har du redan gjort det? Vad säger han då? Ni måste ju kunna kommunicera.

Har inte direkt tagit upp det, men jag kanske borde. Jag vet ju att han gillar när vi ses, att vi har det mysigt osv. Och som jag skrev, eller om jag sa det till honom så sa jag att jag inte känner honom så pass bra, men att jag skulle vilja.

Säkert lika svårt för honom att känna något mer eftersom vi ses så sällan. Sen är det väl så, med jobb, barn och allt annat så springer tiden iväg. När jag har mitt barn så ligger ju allt fokus där. Sen är jag av den typen att jag inte vill jaga någon utan att vill han något mer/saknar han mig/tänker han på mig etc. så får han visa det. Kanske borde bli bättre på att själv visa det.
  • Anonym (Dejt)
    Anonym (Annika) skrev 2021-05-17 20:23:53 följande:

Vet du varför han aldrig ville något mer eller var det mer en kompis han sökte efter?

Sen förstår jag ju också att efter lång tid som singel så blir man ju bekväm med sitt. Att släppa in någon ny är nog många väldigt restriktiva med.
  • Anonym (Kvinna 32)

Vi har dejtat i snart två månader och ses en gång i veckan, hörs enbart när vi planerar inför nästa dejt. Just det här med att inte höras regelbundet var svårt för mig först, för har aldrig haft det ?problemet? men andra män och jag gillar att smsa. Trodde först att han inte var intresserad, men insåg att han bara inte ?umgås? via sin mobil och har inga sociala medier mer än Facebook.

Nu tycker jag det är skönt att vi inte hörs så mycket, jag kan fokusera på mitt liv och så fokuserar vi på varandra när vi väl ses. Jag har tidigare haft en ovana av att bara kasta mig in i förhållanden, medans mannen jag träffar är helt tvärtom så har fått helt tänka om här. Men vi dejtar exklusivt och våra dejter är en blandning av att vi gör saker tillsammans ute (vi bor i samma stad), eller att umgås i våra respektive hem.

Svar på tråden Hur ofta träffar du din dejt?