• Tue 18 May 2021 15:02
    525 visningar
    5 svar
    5
    525

    Ang utredning diarré

    Vet inte alls om jag hamnat rätt för är ny här.

    Men allt började efter ett restaurangbesök med alut diarré och varit dålig sen dess (detta var i höstas). Tänkte nu börja kolla lite mer om att utreda detta men vet inte hur jag ska gå tillväga.

    Hur kan jag liksom göra massa undersökningar när jag inte ens kan gå ut genom dörren? ????

  • Svar på tråden Ang utredning diarré
  • Tue 18 May 2021 15:37
    #1

    Börja med att ringa din V.c eller 1177 och rådfråga. Det kräver ju ett besök antagligen först på V.c och sen möjligen vidare. Du skulle ju kunna ta piller mot diarré så du i vart fall tar dig iväg. 

  • Anonym (U)
    Tue 18 May 2021 20:20
    #2

    Ta receptfritt läkemedel tex Imodium. Detta är bara en tillfällig lösning. Men då kan du gå på ärenden..

  • Anonym (U)
    Tue 18 May 2021 20:21
    #3

    Man kan ju också göra läkarbesök online. Tex doktor.se

  • Wed 19 May 2021 08:46
    #4

    Tagit dimor förut men ändå kunnat gå på toa så litar inte riktigt på dom alla gånger???? va iväg förra veckan för blodprov då jag försöker utreda kronisk värk och nämnde detta så läkaren kände på magen och sanatt jag skulle få med mig avföringskit men fick aldrig något och nu över en vecka senare har jag inte ens fått samtal om provsvaren????

  • Anonym (U)
    Wed 19 May 2021 11:07
    #5
    Lillbebis skrev 2021-05-19 08:46:52 följande:

    Tagit dimor förut men ändå kunnat gå på toa så litar inte riktigt på dom alla gånger???? va iväg förra veckan för blodprov då jag försöker utreda kronisk värk och nämnde detta så läkaren kände på magen och sanatt jag skulle få med mig avföringskit men fick aldrig något och nu över en vecka senare har jag inte ens fått samtal om provsvaren????


    Sjukvården suger.
Svar på tråden Ang utredning diarré