• Tue 18 May 2021 21:49
    733 visningar
    2 svar
    2
    733

    Gravid trots mens

    Hej! Är lite smått konfunderad då jag slutade på minipiller för ca 2 månader sedan då vi planerar barn, fick mens 4/4 som vanligt sedan Inte mer med det. Tog ett gravtest 12/5 som visade svagt positivt men senare på kvällen fick jag mens eller ja en blödning som tedde sig som min mens brukar göra. Blödde varken mer eller mindre.Tänkte att då va det väl kört och bara att ta nya tag. Slutade blöda nu 16/5 men idag fick jag ett infall och testade mig då jag drömde att jag var gravid inatt haha och till min stora förvåning så var där ett klart rött streck.

    Har även lite mensvärk men inget som gör ont.

    Kan det vara gravidhormoner kvar om jag fått ett tidigt missfall eller kan det vara så att jag faktiskt är gravid trots min blödning/mens?

  • Svar på tråden Gravid trots mens
  • Gameof­throne­s
    Tue 18 May 2021 22:23
    #1

    Vet inte hur långt gången du är.

    Löp ett gravtest där brukar det stå hur många veckor det kan vara.

    Man kan ha molande värk när man är gravid som du är i just nu. Blödningar säger inte mig så mkt om det är missfall, nidblödning,

    Kanske en kombination av att du har slutat med piller och gravid och hormoner.. etc.

  • Tue 18 May 2021 23:05
    #2

    Jag var med om lite samma sak nyligen. Fick ett positivt gravtest, tog ett sånt med veckoindikator som visade 1-2 veckor efter befruktning. Samma dag började jag blöda och fick sen vad som verkade som en normal mens. Tog ett nytt test en vecka senare, som då var fortsatt positivt och dessutom visade 2-3 veckor efter befruktning. Gjorde en ultraljudskontroll hos gynekolog, och fick missfall konstaterat. Fick kontrollera graviditetshormon i blodprov några gånger för att utesluta utomkvedshavandeskap, vilket det tack och lov inte var. Så med detta sagt skulle din blödning kunna tyda på tidigt missfall. Mindre blödningar kan dock förekomma i tidig graviditet utan att det behöver betyda missfall. Skulle råda dig att boka tid hos gyn. Hoppas allt går bra!

Svar på tråden Gravid trots mens