• VickanPickan

    Ni som arbetar på förskola eller anställer förskollärare, vad söker ni efter?

    Som rubriken lyder. Vad vill ni höra i det personliga brevet? Vad söker ni för något i form av erfarenhet? 

    mvh

    nyexad utan ett enda svar på ansökan

  • Svar på tråden Ni som arbetar på förskola eller anställer förskollärare, vad söker ni efter?
  • Xantip

    Nu är jag inte förskollärare, men jag har arbetat som vikarie som barnskötare på några olika ställen! 


     


    Det jag har skrivit i mina personliga brev där jag blivit kallad på intervju, och sedan alltid blivit anställd, har varit;


    1. Varför jag vill arbeta just på den arbetsplatsen. Varför jag valde dem, vad jag tycker om deras filosofi
    2. Att jag vill vidareutvecklas, i mitt fall läsa vidare till förskollärare. För dig, om det är av intresse såklart, kan det vara vidareutbildningar inom pedagogik, hålla dig uppdaterad i senaste forskningen? 
    3. Var personlig - vad i verksamheten trivs du bäst med? Brinner du för någonting särskilt? Jag tex gillar utomhuspedagogik och specialpedagogik
    4. Berätta om dina erfarenheter från din VFU! Vad fick du göra där, ansvar? Något du fastnade för där som du verkligen vill fortsätta med? 

    Det är det jag spontant minns nu i skrivandets stund iallafall :) Lycka till!

Svar på tråden Ni som arbetar på förskola eller anställer förskollärare, vad söker ni efter?