• M123M

    Fyra Missed Ab

    Hej,

    Jag har under 2017-2019 varit med om 4missed ab.

    Har en son sedan tidigare och fick därför ingen hjälp för att man redan har barn och därför tycker de att man får vara nöjd där.

    Alla missfall var mellan v8- v10.

    Jag har tagit alla möjliga prover och gjort provat utredning där ALLT visade bra.

    Jag bad om progesteron efter mf nr2, men det var inget min läkare kunde skriva ut eftersom "det inte finns några studier på att det fungerar"

    Jag självmedicinerade trombyl, blodförtunnande, en av gångerna men fungerade tyvärr inte på mig.

    Tog kontakt med varenda IVF klinik, varenda läkare/BM/undersköterska som jag träffade vid skrapning samt kvinnoklinik, och bad om råd. Dessvärre fick jag ingen hjälp och det sista min läkare sa till mig var "de som befinner sig i den situation du är i, söker sig utomlands" och där brast det för mig och jag insåg att det inte finns något att göra.

    Började sedan söka runt efter kliniker i Nederländerna, Tyskland och lite varstans men insåg att jag inte har de pengarna som krävs för att göra en ordentlig undersökning samt IVF.

    Tankarna började då dra sig mot adoption och jag kollade upp detta noga. Kostnaden för detta var också väldigt hög..

    Av en slump här på familjeliv, kom jag på en gammal tråd om en läkare vid namn Lennart Blomqvist i Borås och där stod även hans mejl-adress.

    Jag skrev till honom ganska detaljerat och visste inte om han var pensionerad eller inte med tanke på att tråden var gammal, men jag chansade såklart.

    3 månader senare, ringde det i min telefon på hemligt nummer och det var Lennart som var i luren!

    Fick komma och prata med honom veckan efter, väldigt ödmjuk och genomsnäll person!

    En månad senare blev jag gravid och fick progesteron vagitorer utskrivet av honom, 5min efter att jag frågat om jag kan få detta, och plötsligt såg jag ljuset i tunneln och allt gick bra!

    Här nu en son på 8mån och är i v16 för barn nummer tre. Fick även hjälp denna gång av Lennart med att få Progesteron utskrivet.

    Varför jag skriver detta är för att jag själv vet hur "desperat" jag var av att få det att fungera och hade blivit glad över att höra att det finns relativt enkla läkemedel som Kan hjälpa, bara man får chansen att testa. Och självklart även hylla Lennart Blomqvist för den fantastiska person han är.

Svar på tråden Fyra Missed Ab