• Anonym (Förtr­ängd)
    Wed 19 May 2021 19:14
    469 visningar
    3 svar
    3
    469

    Det är minnena som gör det

    Är det inte så att det är minnena som gör ont när vi tvingas bryta upp med någon vi egentligen inte är redo att bryta med. Också gör det ont tills vi glömmer minnena, en åt gången och vi bara har ett fåtal kvar. Vi glömmer hur de fick oss att känna, hur de tittade på oss och rörde oss tills vi är okej och "kommit över dem". Har kommit fram till att jag är en förträngare. När något är jobbigt eller gör ont glömmer jag mycket med personen nästan med detsamma och det går fort. Sen kan jag plötsligt komma på mig själv med tårande ögon eller gråtandes och inse jag tänkte på den personen just då...som nu. Såg en text som löd:

    It's been raining ever since you left, 
    and I've been making paper boats of your
    memories and slowly letting go.

  • Svar på tråden Det är minnena som gör det
  • Anonym (Kyle)
    Wed 19 May 2021 21:06
    #1

    Blev rörd av din fina text... så sant, du verkar extremt smart. Berätta ett minne snälla.

    Jag kan berätta ett av mina minnen i gengäld. Det var en gång vi gick längs med stranden och jag petade med en pinne i sanden. Och inte kunde jag visa hur jag kände helt, men inombords var jag lycklig. Jag har fler som precis som du fick jag glömma så gott jag kunde. I hoppet att hen är lycklig tack vare det

  • Anonym (Förtr­ängd) Trådstartaren
    Thu 20 May 2021 21:47
    #2
    Anonym (Kyle) skrev 2021-05-19 21:06:35 följande:

    Blev rörd av din fina text... så sant, du verkar extremt smart. Berätta ett minne snälla.

    Jag kan berätta ett av mina minnen i gengäld. Det var en gång vi gick längs med stranden och jag petade med en pinne i sanden. Och inte kunde jag visa hur jag kände helt, men inombords var jag lycklig. Jag har fler som precis som du fick jag glömma så gott jag kunde. I hoppet att hen är lycklig tack vare det


    Jag har många minnen, det värsta är nog att de dyker upp lite hipp som happ. Sånt man aldrig ens tänkt på kommer man plötsligt på. Men jag har släppt taget och önskar personen ett lyckligt liv. Svider vi inte fick göra varandra lyckliga men det var väl inte meningen att bli så. 
  • Anonym (Kyle)
    Mon 24 May 2021 15:54
    #3

    Men snälla rara du måste ju berätta för hen! Du har inte alls släppt hen om du fortfarande får tårar i ögonen av minnena.

Svar på tråden Det är minnena som gör det