Avundsjuka kvinnor
Jag är en tjej strax över 30 som titt som tätt upplever att folk är avundsjuka på mig. Jag tycker det är så jobbigt och det ger mig dåligt samvete! Jag brukar därför förminska mig själv lite och verkligen försöka dämpa ner mig. Följer jantelagen väldigt mycket kan man säga, tar inte åt mig äran för saker jag gjort, vill absolut inte framstå som att jag skryter osv. Nu inser jag att det kanske stör folk ännu mer... Utåt sett tror väl folk att jag är något att vara avundsjuk på. Om jag inte ska förminska mig utan bara ärlig: Jag är ofta glad, snäll och socialt kompetent. Jag ser bra ut för min ålder. Jag har hus, familj, bra jobb, vänner, intressen... Jag verkar lycklig, Men självklart har jag gått igenom massor av jobbiga saker, som alla andra! Jag brukar vara öppen med det också. Men det är ändå något hos mig som vissa människor stör sig på... Alltid andra tjejer. Män brukar jag komma bra överens med och ha roligt ihop med. Jag känner ofta att jag kan vara avslappnad och mig själv med tex manliga kollegor. Jag är inte alls rädd för att de ska tycka att jag skryter eller är för mycket... Tyvärr vill jag vara omtyckt av andra... Och tar illa vid mig när jag märker att vissa kvinnor inte tycker om mig. Jag vill ju inte folk ska konkurrera med mig! Har ni tips på konkreta grejer för att sluta bry sig? För att våga vara sig själv fullt ut??!