• Funderare90

Pysventilen

Hej! Pysventilen ska man använda Max 3 gånger på ett dygn, jag har som mest använt den 2 gånger men jag undra, hur många gånger kan man trixa med den under en och samma gång? Igår körde jag så att jag hade den först 10 sekunder ungefär och tog ut den en liten paus och sen igen ungefär lika länge...

Vet någon? Farligt o göra så? Hoppas ni förstår vad jag menar!

• Svar på tråden Pysventilen
  • Berguven

Det jag har läst är att man ska vara försiktig då den, i sällsynta fall, kan orsaka skador på ändtarmsmuskeln. Hur vanligt det är vet jag inte men man ska helt enkelt vara försiktig i användandet.

Sedan står det på paketet hur man ska använda den. Du masserar magen (på korrekt vis), för in den och väntar i en minut. Kommer det inga fisar så tar du ut ventilen och väntar i 10 min och för sedan in den igen i en minut.

Varför tar du ut den efter 10 sekunder? Ibland tar det tid för fisarna att komma ut helt enkelt :) Lycka till!

• Funderare90

@berguven

Just pga rädd att skada muskeln hehe men om man väntar 10 minuter och sen provar igen, räknas det då som att du använt den 2 gånger eller är det fortfarande 1 gång? Om du förstår hehe

• Berguven
    Funderare90 skrev 2021-05-20 09:02:21 följande:

@berguven

Just pga rädd att skada muskeln hehe men om man väntar 10 minuter och sen provar igen, räknas det då som att du använt den 2 gånger eller är det fortfarande 1 gång? Om du förstår hehe

Jag räknar det som att jag använde den en gång :)
Svar på tråden Pysventilen