• JessicaS79

    Blödning

    Hej idag är jag gravid i v 6+2. I tisdags kväll började jag blöda. Det är inte alls mycket och inga klumpar bara rent blod. Hade räckt med trosskydd men kör med binda och jag byter bara för att ha kol hur mycket som kommit. Det är verkligen inte mycket och syns faktiskt mest på pappret.

    Har vul på måndag 6+6, kan det finnas något kvar eller låter det som missfall?

  • Svar på tråden Blödning
  • Anonym (Vecka 6)

    I vecka 6 kommer man se en tydlig fostersäck om fostret kommit ut :) dock kan ju fostret vara dött och komma ut senare men än så länge kan du känna dig att till 50% så kommer det gå bra och 50% att de inte går bra.

  • Anonym (Vecka 6)

    I vecka 6 kommer man se en tydlig fostersäck om fostret kommit ut :) dock kan ju fostret vara dött och komma ut senare men än så länge kan du känna dig att till 50% så kommer det gå bra och 50% att de inte går bra.

  • Anonym (Hej)

    Jag tycker inte det låter som ett pågående missfall i alla fall! Sen kan man ju förstås småblöda lite innan, men jag tänker att man då ändå kanske har lite ont i magen eller att det känns annorlunda? Hur har du det med symptom? 

    Jag blödde en dag för några veckor sedan, men det var väldigt lite. Lite rent blod när jag torkade mig som sen fortsatte som bruna flytningar i några dagar. Och det var ingen fara, fostret mådde hur bra som helst (har gjort två ul sen dess). 

    Har ingen erfarenhet av vanliga missfall men av missed abortions, då var det mest bruna "grusiga" flytningar och brunt blod vareviga dag, varvat med rent blod. Samtidigt lätt magvärk och försvunna symptom. Det kändes rätt tydligt att det inte var som det skulle. 

Svar på tråden Blödning