• Anonym (Undrande)

Isolerar sig själv vid psykisk ohälsa

Min fråga till er är: har ni tidigare i ert liv isolerat sig så illa vid en depression, att ni bara ligger i sängen, ni orkar inte arbeta eller gå i skolan, ni slarvar med er hygien- detta pågår upp till ett halvår/ år. Vad har ni idag för diagnos?

Jag skrev ett liknande inlägg nyss men jag uttryckte mig lite fel där, detta är frågan jag undrar över. Mvh

• Svar på tråden Isolerar sig själv vid psykisk ohälsa
  • Anonym (Nikolas)

Varför skulle man behöva ha en diagnos? Utbrändhet och depression är väl skäl nog att knappt orka ta sig ur sängen. Själv har jag isolerat mig pga Corona

• Anonym (*)
    Anonym (Nikolas) skrev 2021-05-21 11:56:25 följande:

Varför skulle man behöva ha en diagnos? Utbrändhet och depression är väl skäl nog att knappt orka ta sig ur sängen. Själv har jag isolerat mig pga Corona

Utmattningssyndrom och depression är också diagnoser.
  • Anonym (Undrande)

Ja självklart är det diagnoser också!! Jag innefattade dom när jag frågade, jag har själv haft dom! <3

• Anonym (Ingen alls)

Jag har ingen diagnos alls idag men hade en depressions diagnos som egentligen berodde på yttre dålig behandling av familjemedlemmar. Efter att psykologen uttryckligen rekommenderat att jag skulle se över de relationerna och jag bröt kontakten försvann problematiken efter en viss tid (utan terapi eller medicinering). I mitt fall var det enbart miljö som bidrog till problematiken med djupa depressioner.

• Anonym (haha)

Det är klart som fan att man vill isolera sig. Folk består ju av 95% idioter och dom får en knappast att må bättre. 

Ska man ha en chans så måste man skapa någon slags distans till dårarna. 

Svar på tråden Isolerar sig själv vid psykisk ohälsa