• raseri

    Tips på restaurang i Örebro

    Hej. Jag letar efter en restaurang i Örebro och behöver er hjälp! Gillar kött. Ska helst vara lite mysigt, stort nog för att kunna sitta lite avlägset. Finns uteplats så vore det fantastiskt. Ge mig era tips!

  • Svar på tråden Tips på restaurang i Örebro
  • Anonym (råger)

    Björngrottan rekommenderas. Mysigast i stan när jag var där sist.

  • raseri
    Anonym (råger) skrev 2021-05-21 17:51:19 följande:

    Björngrottan rekommenderas. Mysigast i stan när jag var där sist.


    Tack. Hittar dock inte någon information om stället när jag söker, vet du hur jag kan hitta något?
  • raseri

    Vet inte om det finns någon annanstans där jag kan ställa den här frågan om den är mer lämpad på ett annat forum. Någon som vet?

  • Karlington
    Anonym (råger) skrev 2021-05-21 17:51:19 följande:

    Björngrottan rekommenderas. Mysigast i stan när jag var där sist.


    raseri skrev 2021-05-22 03:29:55 följande:
    Tack. Hittar dock inte någon information om stället när jag söker, vet du hur jag kan hitta något?
    Jag tror du tänker på Björnstugan, men den är tyvärr stängd. :(

  • raseri
    Karlington skrev 2021-05-22 18:35:25 följande:
    raseri skrev 2021-05-22 03:29:55 följande:
    Tack. Hittar dock inte någon information om stället när jag söker, vet du hur jag kan hitta något?
    Jag tror du tänker på Björnstugan, men den är tyvärr stängd. :(

    Ja det var det jag kunde luska fram med lite hårt arbete, men såg också det verkar ha stängt portarna. 

    Skulle vara najs om det fanns nåt ställe som kanske var mer anpassat för frågan, vet inte om FL är bästa stället för just denna frågan.
    Vet du om någon restaurang som kan passa med det jag skrev? Om du nu har någon koll på det så klart.
  • Anonym (örebroare)

     Björnstugan har inte funnits på ett antal år

    Jag rekommenderar verkligen Makeriet. Deras hjort är något av det godaste jag ätit.  

    Stallyktan har också mkt god mat (lite mer av det mastiga slaget men mycket bra!)

    Sedan finns Efesos (träkolsgrillat, många god kötträtter)
    Hellas också bra. 

    Amano - lite lyxigare, dyrare 

    Finns förstås fler men dessa är alla bra på kött. Sedan finns så klart alla de vanliga sportbarer/restaurangkedjorna. 

  • raseri
    Anonym (örebroare) skrev 2021-05-22 20:38:47 följande:

     Björnstugan har inte funnits på ett antal år

    Jag rekommenderar verkligen Makeriet. Deras hjort är något av det godaste jag ätit.  

    Stallyktan har också mkt god mat (lite mer av det mastiga slaget men mycket bra!)

    Sedan finns Efesos (träkolsgrillat, många god kötträtter)
    Hellas också bra. 

    Amano - lite lyxigare, dyrare 

    Finns förstås fler men dessa är alla bra på kött. Sedan finns så klart alla de vanliga sportbarer/restaurangkedjorna. 


    Tack! Ska genast kika närmare på dem och se om något verkar intressant! Har kikat lite på amano, men det verkar lite krampat i lokalen. Det hade varit ypperligt då den får väldigt fina recensioner.
Svar på tråden Tips på restaurang i Örebro