• RowanDrex

    Hej! Hjälp mig att räkna ut exakt vilket datum jag blev gravid! ????

    Hejsan!

    Jag och min man har äntligen lyckats, jag är gravid!! ????

    Veckoindikatorn idag (fredag 21 maj) sa 2-3 veckor och det finns bara två datum att välja på. Vilket av tillfällena lyckades vi på? ???? Jag kan inte vänta på ultraljud!

    Senaste mensen startade 23/4, och tog slut den 27/4. Beräknad ÄL var 29/4 - 5/5. (specifik ÄLdag 4/5) Jag misstänkte dock ÄL den 3/5.

    Min beräknade mens skulle vara den 18/5 - 22/5. menscykeln beräknades då vara 25 dagar.

    Månaderna innan: 24 dagar, 25 dagar, 25 dagar, 24 dagar, 26 dagar, 26 dagar, 26 dagar.

    Datum för bakning:

    22/4 ELLER 7/5.

    Vilket av dem? ????

    (Jag vet att sannolikt befruktningsdatum är 4/5, vilket var förväntat ÄL) Dock är det hela TOLV dagar EFTER vi hade sex, och gången efter vi hade samlag är då TRE dagar efter misstänkt ÄL.

    Vilket datuuuum? ????

  • Svar på tråden Hej! Hjälp mig att räkna ut exakt vilket datum jag blev gravid! ????
  • Anonym (H)

    Troligtvis var det sexet den 7/5 som ledde till graviditeten och ägglossningen var några dagar senare än beräknat/vad du tror.

  • Anonym (G)

    Min gissning är att du hade ägglossning senare än du tror

  • Anonym (7/5)

    Hade du äl 3/5 är 7/5 enda rimliga alternativet. Sperman kan vänta upp till 5 dagar på ägget så 11 dagar låter väldigt otroligt att någon skulle överleva (men det är säkert inte helt omöjligt men osannolikt).

    Grattis!

  • Jag är bara jag

    Man kan inte bli gravid av samlag 12 dagar före äl och inte heller av samlag tre dagar efter äl. Om du bara hade samlag de här dagarna hade du äl absolut tidigast den 6:e maj för ägget lever max ett dygn. Mer troligt den 7:e. Det stämmer ju med gravid 2-3.

  • RowanDrex
    Anonym (7/5) skrev 2021-05-21 19:10:41 följande:

    Hade du äl 3/5 är 7/5 enda rimliga alternativet. Sperman kan vänta upp till 5 dagar på ägget så 11 dagar låter väldigt otroligt att någon skulle överleva (men det är säkert inte helt omöjligt men osannolikt).

    Grattis!


    Tack så mycket! ????

    Men om det är så, borde stickan då säga 2-3 veckor? För det var ju idag 14 dagar sedan, alltså exakt 2veckor sedan. Är den så känslig? Läste 93% sannolikhet, Clearblue digital, och BIM var i tisdags.

    Är det omöjligt med andra alternativet, alltså det tidigare?

    Vore fantastiskt för just det senare datumet hade vi årsdag :D
  • RowanDrex
    Anonym (7/5) skrev 2021-05-21 19:10:41 följande:

    Hade du äl 3/5 är 7/5 enda rimliga alternativet. Sperman kan vänta upp till 5 dagar på ägget så 11 dagar låter väldigt otroligt att någon skulle överleva (men det är säkert inte helt omöjligt men osannolikt).

    Grattis!


    Tack så mycket! ????

    Men om det är så, borde stickan då säga 2-3 veckor? För det var ju idag 14 dagar sedan, alltså exakt 2veckor sedan. Är den så känslig? Läste 93% sannolikhet, Clearblue digital, och BIM var i tisdags.

    Är det omöjligt med andra alternativet, alltså det tidigare?

    Vore fantastiskt för just det senare datumet hade vi årsdag :D
  • RowanDrex
    Anonym (H) skrev 2021-05-21 19:10:15 följande:

    Troligtvis var det sexet den 7/5 som ledde till graviditeten och ägglossningen var några dagar senare än beräknat/vad du tror.


    Kan det "diffa" så många dagar trots den är så regelbunden? Det är ju ändå tre dagar, eller fyra om man ska räkna när jag misstänkte ÄL!
  • RowanDrex
    Karlington skrev 2021-05-21 19:50:13 följande:

    Fråga mödravården när du är där, de kan ge dig det exakta datumet. :)


    Det ska jag absolut göra, jag är bara så nyfiken och nu är det fredag kväll. Många dagar kvar att fundera ????
  • Anonym (H)
    RowanDrex skrev 2021-05-21 19:51:37 följande:

    Kan det "diffa" så många dagar trots den är så regelbunden? Det är ju ändå tre dagar, eller fyra om man ska räkna när jag misstänkte ÄL!


    Svar ja.
Svar på tråden Hej! Hjälp mig att räkna ut exakt vilket datum jag blev gravid! ????