• Anonym (Kaffedraken)

    Gravid genom ivf, rosa flytning

    Jag är gravid genom ivf och går in i v.7 imorgon.

    Jag tar fortfarande lutinus och nu idag så har det varit lite rosa på själva ?lutinus-stickan? när jag tagit ut den. Blir såklart orolig och undrar om någon annan haft liknande erfarenhet?

  • Svar på tråden Gravid genom ivf, rosa flytning
  • Anonym (Kaffedraken)

    De flesta som tatt Lutinus har nog varit med om samma sak. Pinnen är ju gräslig och retar slemhinnorna på vägen in så att blöda lite är mer regel än undantag skulle jag tro. Jag fattar inte ens att den medicinen får finnas. Man kan blöda pga sköra slemhinnor också eller ha andra ofarliga blödningar som gravid. Jag blödde rejält v.7 med första barnet och det gick bra ändå.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Jag är bara jag skrev 2021-05-21 21:31:42 följande:

    De flesta som tatt Lutinus har nog varit med om samma sak. Pinnen är ju gräslig och retar slemhinnorna på vägen in så att blöda lite är mer regel än undantag skulle jag tro. Jag fattar inte ens att den medicinen får finnas. Man kan blöda pga sköra slemhinnor också eller ha andra ofarliga blödningar som gravid. Jag blödde rejält v.7 med första barnet och det gick bra ändå.


    Åh tack för ditt svar, det gjorde mig lite lugnare!

    Har aldrig blött innan eller haft flyttningar med lutinus så jag visste inte om det var normalt eller inte..
  • Anonym (Kaffedraken)

    För mig kom det blod varje dag från v 5 tills ca 3 dagar sedan. Började rosa, fortsatte rött, slutade med lutinus v 10 då jag inte orkade se blod mer. Då kom det brunt äckel några dagar och nu är jag blodfri vecka 11. Skulle egentligen ta till v12. Men så skönt nu att slippa se blod varje dag. :)

Svar på tråden Gravid genom ivf, rosa flytning