• Anonym (..)

röntgen, vad innebär detta?

en röntgen av svalg och matstrupe gjordes den 8 april.

Svaret skulle skickas till läkaren i Umeå.

Nu den 21 april så kommer det upp en ny anteckning i journalen. (fortfarande inte hört någonting om svaret)

Så står det ?remiss: skyltning röntgen hypofarynx/esofagus?

vad innebär skyltning?

Något som görs efter varje röntgen?

någon som har koll?:)

• Svar på tråden röntgen, vad innebär detta?
  • Karlington
    Anonym (..) skrev 2021-05-22 00:25:19 följande:

en röntgen av svalg och matstrupe gjordes den 8 april.

Svaret skulle skickas till läkaren i Umeå.

Nu den 21 april så kommer det upp en ny anteckning i journalen. (fortfarande inte hört någonting om svaret)

Så står det ?remiss: skyltning röntgen hypofarynx/esofagus?

vad innebär skyltning?

Något som görs efter varje röntgen?

någon som har koll?:)

Som jag förstått det så är en skyltningsremiss när de färdiga bilderna skickas till den läkare som ska titta på och bedöma dem. :)
  • Anonym (..)
    Karlington skrev 2021-05-22 00:32:27 följande:

Som jag förstått det så är en skyltningsremiss när de färdiga bilderna skickas till den läkare som ska titta på och bedöma dem. :)

Tack för svar! Det låter rimligt :) blev lite orolig att det betydde någonting dåligt ????
  • Anonym (..)

Tack för svar! Det låter rimligt :) blev lite orolig att det betydde någonting dåligt ????
  • Anonym (..)

• Karlington
    Anonym (..) skrev 2021-05-22 00:40:24 följande:

Inga problem. :)

Du behöver inte oroa dig, det betyder ingenting dåligt.

Svar på tråden röntgen, vad innebär detta?