Mamma ger mig aldrig komplimanger för nånting
Får bara komplimanger av min mamma att jag är vacker när jag gått ner massor i vikt och blivit tränad och slank.. nu är jag 170 och väger 70 kg så har några extra kilon. Men får aldrig göra att jag är vacker trots jag fixat håret eller färgat det eller köpt nya kläder. Hon är däremot noga att ge alla andra komplimanger. Hon ger min man komplimanger varje gång vi ses hur fin han är och stilig. Trots att han bara har vardagskläder på sig. Min mamma ger alla mina vänner komplimanger. Säger att dom är vackra och har fint hår osv... det tär lite på mig att endast få komplimanger av mamma när jag gått ner 15 kg och har smink på mig och fixat mig 4 h... känns inte då som att jag duger som jag är... måste vara en 10/10 för att få höra att jag är vacker. När mitt självförtroende är på topp är då jag får höra det av min mamma. Men har inte känt mig vacker på 5 år nu så har då inte fått en enda komplimang av henne på 5 år... känner typ att när jag mår som sämst och självförtroendet är i botten, att det är då det är som viktigast att få höra att man duger. Än när man redan känner sig fin och bra som man är...
Min pappa är likadan. Sist jag fick en komplimang av honom var år 2012, hade sparat ut håret och rasat i vikt och hade massor av smink och färgade linser. Då sa han flera gånger hur fin jag va. Men sen gick jag upp 10 kg och använde måttligt med smink och sluta med linser. Helt plötsligt då får jag aldrig höra att jag är fin eller duger...
överdriver jag eller är det dåligt att inte kunna stärka sin dotter??