• Humlan88

    Saker man gjort själv. Blir det spredig inredning??

    Tycker om att vara kreativ och skapa saker. Har mycket saker jag gjort själv hemma. Men satt och funderade idag på om det blir för "spretigt" i inredningen? Kanske snyggare att ha stilrent ?? Är ju ingen designer så.. :( vad tycker ni? Ska jag ta bort det och ha mer "stilrent/katalog" ?

  • Svar på tråden Saker man gjort själv. Blir det spredig inredning??
  • Hyllemor

    Du har ju ingen bild på hur du har gjort med din inredning, så det är svårt att svara på. Min bror är grym på att göra lampor av gamla kopparrör och skapa skulpturer i mapier maché och mycket annat. Hans hem ser enormt stilrent ut, trots att han har tillverkat alltifrån köksbord till alla tavlor själv.

  • Räkan77

    Vill du ha ett stilrent hem eller vill du ha ett hem där du har dina egengjorda saker framme för att skapa en personlig atmosfär? Om du tycker om att omge dig av sakerna du själv har gjort så tycker jag absolut att du ska ha dem framme.

    Jag tycker att det är mycket roligare att besöka någon som har en spretig personlig inredning jämfört med någon som bor som i en inredningstidning.

  • flygrl
    Humlan88 skrev 2021-05-23 00:18:10 följande:

    Tycker om att vara kreativ och skapa saker. Har mycket saker jag gjort själv hemma. Men satt och funderade idag på om det blir för "spretigt" i inredningen? Kanske snyggare att ha stilrent ?? Är ju ingen designer så.. :( vad tycker ni? Ska jag ta bort det och ha mer "stilrent/katalog" ?


    Men tycker du inte själv det är fint som du har det med sånt du själv skapat? Trivs du inte som du har det? För det är ju faktiskt va du själv tycker som är viktigt, inte va vi eller vänner och bekanta tycker om hur du inrett ditt hem.

    Kan bara hålla med Räkan77 om att jag tycker det är roligare besöka ett personligt inrett hem än nåt som ser ut som taget ur en inredningstidning. Våga sticka ut och visa din personlighet vetja!
  • Kusinen

    Det beror väl på vad du har för smak. Vad du tycker du och eventuellt andra aom bor i ditt hem? Skapa ett hem som ni trivs. Personligen gillar jag eklektiska hem, tycker om att blanda och ha saker omkring med nån form av historia. Och tycker mycket om saker som jag eller nån närstående gjort själv. Det gör att det blir mitt hem.

  • SupersurasunkSara

    Jag har en del som jag har gjort själv, tavlor mest, men även himmelis.


    Jag kan tycka att ett stilrent hem är jättesnyggt! Men jag vet med mig att jag inte skulle trivas så i längden. 

Svar på tråden Saker man gjort själv. Blir det spredig inredning??