• Anonym (Stockholmsman1988)

Tänder på otrohet?

Hej,

Jag undrar om fler än jag som enbart blir kåta av otrohet? Jag lever i stabil relation på 5+ år. Men jag blir enbart kåt på tanken att vara otrogen. Inget annat gör att jag går igång. Fler som fungerar som jag?

Sex med sambon kan enbart ske om jag fantiserar ihop någon otrohetshistoria i huvudet. Någon mer som känner som jag?

Någon kvinna (i förhållande) här som skulle tänka sig att utforska detta tillsammans?

• Svar på tråden Tänder på otrohet?
  • Anonym (Alva)

Jag är kanske motsatsen då fast ändå inte. Jag tänder på att fantisera om att min sambo är med andra, det gör mig så upphetsad varje gång. Någon psykologisk förklaring som förklarar varför detta gör mig så tänd skulle ju vara intressant att höra.

• Pumadiggaren
    Anonym (Alva) skrev 2021-05-23 09:19:13 följande:

Jag är kanske motsatsen då fast ändå inte. Jag tänder på att fantisera om att min sambo är med andra, det gör mig så upphetsad varje gång. Någon psykologisk förklaring som förklarar varför detta gör mig så tänd skulle ju vara intressant att höra.

Förbjuden frukt ;)
  • Tukt
    Anonym (Stockholmsman1988) skrev 2021-05-23 06:35:01 följande:

Hej,

Jag undrar om fler än jag som enbart blir kåta av otrohet? Jag lever i stabil relation på 5+ år. Men jag blir enbart kåt på tanken att vara otrogen. Inget annat gör att jag går igång. Fler som fungerar som jag?

Sex med sambon kan enbart ske om jag fantiserar ihop någon otrohetshistoria i huvudet. Någon mer som känner som jag?

Någon kvinna (i förhållande) här som skulle tänka sig att utforska detta tillsammans?

Frågeställningen var tämligen intressant, fram till att du passade på att göra ditt inlägg till en kontaktannons.
  • Anonym (Hon)

Som någon skrev det var ett roligt inlägg tills du gjorde det till en kontaktannons. Tror det handlar om attraktion och tillfälle när man väl hittar någon att vara otrogen med.

Men nja jag tänder väl inte på otrohet när jag själv är i ett förhållande. Men tänder på om killen är upptagen om jag själv är singel, det är väl att det är förbjudet egentligen och att jag själv inte har ett förhållande att förlora på det.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Alva) skrev 2021-05-23 09:19:13 följande:

För att man i fantasin kan styra över alla variabler som man vill och bestämma hur händelseförloppet ska se ut, etc, etc...vilket man inte kan i verkligheten.

I fantasin kan du bestämma att din partner inte ska bli förälskade i den andra eller tycka att sex med den personen är fan så mycket bättre än med dig och sluta ha sex med dig eller föredra sex med den andra före dig. Du kan oxå bestämma att din partner inte kommer smittas av nåt skit och sen smitta dig, eller göra någon annan / själv bli på smällen och ha 3 ungar du inte vet om. 

Inget av detta kan du styra över i verkligheten utan där styrs allt av någon annan och du kan inte göra ett skit åt det. Därför gottar sig många åt fantasier som de om de tänker efter inte skulle vilja blev verklighet. Och det är därför det ofta går så fel när man ska försöka göra verklighet av sina fantasier för man tänkte inte hela vägen och vilka konsekvenser det kunde få och när det väl är gjort så är det försent att få det ogjort.

Nåt sånt kanske?
Svar på tråden Tänder på otrohet?