• Lily89

7 dagar för tidig mens?

Hej alla fina.

Jag skulle behöva lite råd, eller erfarenhet av liknande.

Jag och sambon planerar barn, jag har en regelbunden cykel där mensen brukar komma på dag 27 eller 28.

Hade ÄL dag 13 (16/5) och igår på dag 20 började det komma rosa på pappret vid toabesök, efter det har det ökat och blivit mer blod, men till en lite vattnigare konsistens. Behöver ej ha mer än trosskydd men det droppar vid toabesök. Är det möjligt att få mens 7-8 dagar för tidigt, är det en mellanblödning eller kan det vara en kraftigare nidationsblödning? Min mens brukar vanligtvis hålla på i 3-4 dagar, men jag har aldrig haft en mens som kommer på dag 20 redan förut..

Känns som det är en för kraftig blödning för att kunna vara nidblödning, söker efter halmstrån och skulle vilja höra hur era nidblödningar har utspelat sig ni som haft och varit gravida?

Tusen tack för all input ????????

• Svar på tråden 7 dagar för tidig mens?
  • Jag är bara jag

Nej, har man haft äl kommer mensen när den ska och inte en vecka tidigare. Tidsmässigt stämmer det med en nidblödning, men det går inte tvärsäkert veta. Mellanblödning har jag själv aldrig haft. Nidis däremot och de var bara som bruna flytningar. Du får vänta och se helt enkelt och testa om några dagar.

• S23

Vad är kraftig blödning enligt dig? Med bara trosskydd skulle jag inte benämna det som kraftig blödning.

Det kan naturligtvis vara båda alternativen du nämner.

Önskar dig lycka till!

• Lily89
    S23 skrev 2021-05-24 19:35:21 följande:

Vad är kraftig blödning enligt dig? Med bara trosskydd skulle jag inte benämna det som kraftig blödning.

Det kan naturligtvis vara båda alternativen du nämner.

Önskar dig lycka till!

Tack för svar, ja lite otydligt formulerat av mig kanske.. Jag behöver bara trosskydd men vid toabesök droppar det blod, på pappret blir det vattnigare blod.. jämfört med hur en vanlig mens ter sig för mig. Har mest bara läst om rosa/blod blandade flytningar/spotting som nidationsblödning så därför menade jag om någon haft en större/kraftigare blödning som nidblödning än bara lite rosa på pappret.. detta känns inte som en vanlig mens, men ändå är det blod..

Tack för svar
    Jag är bara jag skrev 2021-05-24 19:24:32 följande:

Nej, har man haft äl kommer mensen när den ska och inte en vecka tidigare. Tidsmässigt stämmer det med en nidblödning, men det går inte tvärsäkert veta. Mellanblödning har jag själv aldrig haft. Nidis däremot och de var bara som bruna flytningar. Du får vänta och se helt enkelt och testa om några dagar.

Tack snälla för ditt svar. Nej förstår det är omöjligt att veta förrän om man plussar/mensen kommer.. Är bara chockad över att detta kom 7-8 före BIM..
  • ugglans

Har du fått bekräftat att ägglossning var då? Tänker att den antingen kan ha kommit tidigare eller uteblivit? :)

• Lily89
    ugglans skrev 2021-05-24 21:22:35 följande:

Har du fått bekräftat att ägglossning var då? Tänker att den antingen kan ha kommit tidigare eller uteblivit? :)

Nej det har jag iochförsig inte, bara genom ägglossningstest.

Är på BIM-3/2 om man bortser från blödningen..

Tog ett RFSU men kan inte se om det är ett spökstreck eller svagt positivt. Någon annan som ser vad jag menar?

Tusen tack för svar alla.

• Lily89

Attans att bilderna hamnar på fel håll..syns otydligare här på bildkvalitén :/
  • Lily89

Kan det bli sådana här spökstreck på 2 test?..

Känns konstigt med tanke på blödningen jag fick på äl+7/8 som pågick i 2.5 dygn, 7/8 dagar innan BIM. Återstår väl att se om det kommer någon mens, men fått dessa svaga streck på 2 tester nu och är så otroligt trött.
  • S23
    Lily89 skrev 2021-05-28 14:55:35 följande:

Känns konstigt med tanke på blödningen jag fick på äl+7/8 som pågick i 2.5 dygn, 7/8 dagar innan BIM. Återstår väl att se om det kommer någon mens, men fått dessa svaga streck på 2 tester nu och är så otroligt trött.

Jag ser tyvärr inget streck alls på något av testerna
  • ugglans
    Lily89 skrev 2021-05-28 14:55:35 följande:

Ser tyvärr ingenting. Dessa är kända för att ge spökstreck, har hänt mig också :( Forrsätt testa med ägglossningstest och se om du får positivt igen. Du kan även mäta temperatur så tar du full koll :) Lycka till!!
  • Lily89

Vill bara uppdatera tråden om någon undrar, jag fick mitt första svaga plus idag, så undra om det va en "större" nidblödning jag fick ändå..

• ugglans
    Lily89 skrev 2021-05-29 11:43:01 följande:

Vill bara uppdatera tråden om någon undrar, jag fick mitt första svaga plus idag, så undra om det va en "större" nidblödning jag fick ändå..

Vad kul! Vill du dela med dig av en bild? :)
  • Lily89
    ugglans skrev 2021-05-29 14:40:57 följande:

Vad kul! Vill du dela med dig av en bild? :)

Fick "inte gravid" på digitalt idag, på BIM. Men RFSU fortsätter ge svagt teststreck, kan se liten ökning men det är svagt ännu..

Oredigerade bilder, ej morgonurin.

• ugglans
    Lily89 skrev 2021-05-30 15:06:56 följande:

Fick "inte gravid" på digitalt idag, på BIM. Men RFSU fortsätter ge svagt teststreck, kan se liten ökning men det är svagt ännu..

Oredigerade bilder, ej morgonurin.

Tråkigt med digitalt :( Råder dig att testa en annan sort istället för RFSU, har inga bra erfarenheter av dem tyvärr.
Svar på tråden 7 dagar för tidig mens?