• Tue 25 May 2021 07:50
    520 visningar
    3 svar
    3
    520

    Hjälp !!

    Jag har en fråga gällande min septum piercing. Den är nu 4 månader gammal, dom första 2-3 veckorna så tvättade jag näsan varje dag morgon och kväll. Stället där jag gjorde den sa att jag skulle göra så i 2 veckor ungefär, därav slutade jag. Nu tvättar jag inte lika ofta och den känns läkt, MEN tydligen är den inte det? Har nämligen sett att folk rör ju hursomhelst närsomhelst på dagen och det kan inte jag? Tvättar jag min näsa så kan jag bara röra på den fram och tillbaka tills den torkat och sen sitter den fast, sticker/skrapar till och blir tårögd ifall jag försöker liksom röra på den och det ska man ju kunna när den är läkt. Kollar jag så ser allt bra ut och det ser läkt ut, stället sa att det tar ungefär 4-8v men ibland kan det ta längre beroende på hur man sköter den. Aldrig varit några komplikationer, inget blod eller sår vätska vad jag märkt. Googlar man så är det enda svaret jag kan hitta sårvätska som stelnat och sticker till vilket slutar när det är helt läkt. Kan någon snälla ge tips och säga vad ni tror? Någon som känner igen sig? Ska jag börja tvätta mer varje dag igen eller hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Hjälp !!
  • Anonym (Anony­m 666)
    Tue 25 May 2021 08:23
    #1

    Det du borde göra är att ta ut den. Alla kroppar accepterar inte alla former av piercingar.

    PS: Det heter därefter, inte därav.

  • Anonym (.)
    Tue 25 May 2021 14:51
    #2
    Anonym (Anonym 666) skrev 2021-05-25 08:23:45 följande:

    Det du borde göra är att ta ut den. Alla kroppar accepterar inte alla former av piercingar.

    PS: Det heter därefter, inte därav.


    Nej, i kontexten TS använt ordet är det alldeles rätt.
  • Anonym (Anony­m 666)
    Tue 25 May 2021 15:06
    #3
    Anonym (.) skrev 2021-05-25 14:51:05 följande:
    Nej, i kontexten TS använt ordet är det alldeles rätt.
    Nej, det är helt fel. 
Svar på tråden Hjälp !!