• Emmama

    Ägglossningstabletter trots övervikt

    Hej!

    Är det någon som har fått ut ägglossningstabletter trots att man varit kraftigt överviktig? Jag vart nekade ägglossningstabletter pågrund av min vikt. Där av att jag önskas hitta någon som fått det trots hög vikt. Det jag skulle vilja veta är hur du gjort för att få det. Då min och sambons barnönskan är enorm och vi känner att vi inte får den rätta hjälpen. :)

  • Svar på tråden Ägglossningstabletter trots övervikt
  • MinaBernt

    Över BMI på 35 är det nog svårt. Men det varierar lite mellan olika landsting. Hos en del är gränsen 30 och andra har en gräns på 35. Så om du ligger däremellan kan du söka dig till ett annat landsting.

  • Kexsmula

    Jag förstår absolut er önskan, men du tror inte du kan lyckas ta dig ner i vikt till inom deras övre gräns för vikt inom rimligt tid dock? Det kanske är lite enklare än att kämpa i motvind tänker jag. Förstår dock om det rör sig om en orimlig mängd kilon att bli av med inom orimlig tid dock (om du nu är närmare 40 än 30). Själv hade jag turen att bli gravid utan hjälp, jag hade säkert blivit nekad hjälp pga för låg vikt istället (har alltid varit underviktig med undantag när jag hade P-stav och kan inte bli normalviktig naturligt). Kan käka pizza, hamburgare och snacks varje dag utan att vågen inte rör sig längre än ca 46 kg högst.

Svar på tråden Ägglossningstabletter trots övervikt