• Anonym (Fryser så jag skakar)

Är det normalt att frysa jättemycket i V 6?

Hej hej, jag är i v 6 och fryser så jag skakar och har gjort det sen jag plussade. Är det normalt eller är det troligtvis så att jag kommer få missfall eller ännu värre missed abortion?? Det är min första graviditet så jag har inget och jämföra med men det verkar som om alla andra gravida är varma?

• Svar på tråden Är det normalt att frysa jättemycket i V 6?
  • Anonym (Frippe)

Jag har bara varit gravid en gång. Då frös jag från det att jag plussade tills barnet föddes. Jag blev aldrig sådär "gravidvarm" som jag trodde alla gravida blev.

Anonym (Frippe) skrev 2021-05-26 17:02:46 följande:

Jag har bara varit gravid en gång. Då frös jag från det att jag plussade tills barnet föddes. Jag blev aldrig sådär "gravidvarm" som jag trodde alla gravida blev.

Då behöver det inte vara kört då? Hade du många andra symptom i v 6?
  • Anonym (Ei)

Jag frös jätte mkt i början av denna graviditet så jag skakade så mkt av köld ibland så fick ställa mig i duschen o duscha mig varm.. är i v.24 nu så visst kan man frysa under graviditet

• Anonym (4)

Jag har haft 4 missfall och att frysa har aldrig varit symptom på det. Kokat bort som gravid- speciellt sommaren -18... Så hellre kall för det går ju klä sig.

• Anonym (s)

Att frysa är inget tecken på missfall. Om du får missfall eller missed abortion så har det inget att göra med att du fryser. 

• Anonym (Frippe)
    Anonym (Fryser så jag skakar) skrev 2021-05-26 17:30:52 följande:

Då behöver det inte vara kört då? Hade du många andra symptom i v 6?

Lätt illamående som kom och gick under dygnet, typ. Resterande symtom kom senare.
  • Anonym (Frusen)

Jag är gravid i vecka 34 och frös enormt mycket i början av denna graviditeten. Säkert från vecka 5-6 till ca vecka 15-20 någon gång.

• syntharen

Ja för sjutton! Jag frös hela tiden som gravid, hela tiden. Min teori är att man har högre kroppstemp som gravid och det blir lite som feber frossa då.

Tack för alla svar, nu känns det mycket bättre <3

Anonym (Frippe) skrev 2021-05-26 17:39:09 följande:

Lätt illamående som kom och gick under dygnet, typ. Resterande symtom kom senare.

Jag mår bara liiiite illa när jag är jättetrött annars känner jag ingenting. Jag har ingen molvärk och brösten är ömma då och då. Är det också normalt i v 6?
Svar på tråden Är det normalt att frysa jättemycket i V 6?