• Anonym (Orolig)

Känner inget fladder /sparkar. V 20+0. Omföderska.

Hej!

Jag känner inget fladder , inga sparkar. Magen blir bara större.

Jag har moderkakan fram placerad och högt upp MEN detta är mitt 5e barn!

Jag har hade en fram placering med mitt 3e barn men då kände jag åtminstone fladder.

Jag har varit på kub , allt såg bra ut. Även på rul som var för 3 veckor sen.

Bör jag ringa MvC? När man man börja lyssna på hjärtljud?

/ Hanna

• Svar på tråden Känner inget fladder /sparkar. V 20+0. Omföderska.
  • Anonym (Cissi)

Senast vecka 25 ska man känna bebisen. Så om allt sett bra ut hittills behöver du inte vara orolig. Barn är ju olika livliga i magen och moderkakan kan vara formad på olika sätt.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-05-27 07:33:21 följande:

Senast vecka 25 ska man känna bebisen. Så om allt sett bra ut hittills behöver du inte vara orolig. Barn är ju olika livliga i magen och moderkakan kan vara formad på olika sätt.

Tack för svar. Vakna hade panik i natt över detta.

Min var avlångt ner ifrån och upp. Varje gång jag varit på ul så har den varit jätte livlig. Men som sagt det känner inget jag.

Tänkte att detta var extra konstigt då det är mitt 5e barn och jag har känt sparkar fortare för varje graviditet men så kanske det inte är då.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-05-27 07:42:40 följande:

Tack för svar. Vakna hade panik i natt över detta.

Min var avlångt ner ifrån och upp. Varje gång jag varit på ul så har den varit jätte livlig. Men som sagt det känner inget jag.

Tänkte att detta var extra konstigt då det är mitt 5e barn och jag har känt sparkar fortare för varje graviditet men så kanske det inte är då.

Det är lätt att panika. Jag är också gravid, men i vecka 32, och bebisen väcker mig punktligt varje morgon vid femtiden. De dagar hon inte gör det vaknar jag i panik för att jag inte känner henne.
  • Anonym (Då)

Kände inget,var på ultraljud i v 19.Men det var fullt liv i magen.Det gick bara några dagar efter ultraljudet och jag började känna fladder och små rörelser.Och resten av graviditeten var det sparkar nästan hela tiden.

Svar på tråden Känner inget fladder /sparkar. V 20+0. Omföderska.