• Ängamat

    Auroramott Uppsala

    Väntar barn nr 2 i september, och min barnmorska på mvc skrev remiss till Auroramott på akademiska när jag var kring vecka 20. Nu har drygt en månad gått och jag har inte hört något från Aurora. Blir orolig över att hela sommaren ska hinna gå innan jag får komma dit.

    Är det nån annan som haft kontakt Aurora i Uppsala och minns hur länge ni fått vänta på tid? Upplever ni att ni fått bra hjälp? Jag är inte så sugen på snitt utan på att få prata igenom min kaosiga första förlossning och få hjälp med en tydligare förlossningsplan inför kommande förlossning.

  • Svar på tråden Auroramott Uppsala
  • Javelina

    Hej, enligt läkaren jag träffade på spec.mödravården brukar auroramottagningen vilja träffas runt vecka 24, vet dock inte om det är generellt i landet eller bara i min stad. Men även att semestertider kan påverka. Kanske därför det dröjer, eller så har posten kommit bort. Ring bm och fråga hon borde se dina inbokade tider.

  • Ängamat

    Kan inte se några bokade tider på 1177, men ska prata med min bm nästa vecka. Håller tummarna för att jag får besked snart.

Svar på tråden Auroramott Uppsala