• Slärttsus

    Först plussa, negativt och sen blödning

    Är helt förvirrad.

    Plussade i förgår bim -4 men de va ett väldigt svagt streck, testade mig igår igen och då va strecket starkare. Åkte och köpte fler tester och testade mig även i morse och då va de negativt. Alla tester är från RFSU men ser ut att va från olika material på något vis om de nu kan ha betydelse.

    Fick sedan en minimal blödning idag men de är väldigt tidigt för att va mens och de är väldigt klart rödrosa och väldigt lite. Har jag fått tidigt mf?

    Är första månaden vi försöker så jag känner mig väldigt nybörjare

  • Svar på tråden Först plussa, negativt och sen blödning
  • Slärttsus

    Aha de går att få de även efter att man har plussat?

    Blödningen är helt klar än så länge och väldigt väldigt sparsam. Mer eller mindre bara de jag torkar bort med papper när jag varit på toa

  • Jag är bara jag
    Slärttsus skrev 2021-05-27 16:13:46 följande:
    Aha de går att få de även efter att man har plussat?
    Blödningen är helt klar än så länge och väldigt väldigt sparsam. Mer eller mindre bara de jag torkar bort med papper när jag varit på toa
    Nej, en nidblödning infaller långt före man plussar. Den sker när embryot fäster vilket är 5-7 dagar efter äl. Först därefter börjar hcg bildas och det tar ytterligare tid för hcg att bli påvisbart i urinen. Gravtest tagna före BIM kan visa både plus och minus för att hcg är så lågt. Vänta tills BIM med nästa test. Man kan blöda som gravid pga sköra slemhinnor och "istället för mens"- blödning.
  • S23
    Jag är bara jag skrev 2021-05-27 16:18:47 följande:

    Nej, en nidblödning infaller långt före man plussar. Den sker när embryot fäster vilket är 5-7 dagar efter äl. Först därefter börjar hcg bildas och det tar ytterligare tid för hcg att bli påvisbart i urinen. Gravtest tagna före BIM kan visa både plus och minus för att hcg är så lågt. Vänta tills BIM med nästa test. Man kan blöda som gravid pga sköra slemhinnor och "istället för mens"- blödning.


  • Slärttsus
    Jag är bara jag skrev 2021-05-27 16:18:47 följande:

    Nej, en nidblödning infaller långt före man plussar. Den sker när embryot fäster vilket är 5-7 dagar efter äl. Först därefter börjar hcg bildas och det tar ytterligare tid för hcg att bli påvisbart i urinen. Gravtest tagna före BIM kan visa både plus och minus för att hcg är så lågt. Vänta tills BIM med nästa test. Man kan blöda som gravid pga sköra slemhinnor och "istället för mens"- blödning.


    Ja jag tänker att jag avvaktar och testar mig på lördag och söndag om det nu inte är så att blödningen blir större än vad den är nu. Testade mig helt klart för tidigt????
  • Jag är bara jag
    S23 skrev 2021-05-27 16:21:46 följande:
    Jag har gjort många IVF.er med blastocyster och frågat läkarna och svaret du har där är fel. Embryot fäster när det blivit en hatching blastocyst vilket tar 5 dagar och sen fäster det inom max 2 dagar till. Jag har haft några hatching blastocyster vid insättning. De nidblödningar jag haft har kommit samma dag och morronen därpå. Blödningar som infaller senare än så är nåt annat.
  • Slärttsus
    Jag är bara jag skrev 2021-05-27 16:30:23 följande:

    Jag har gjort många IVF.er med blastocyster och frågat läkarna och svaret du har där är fel. Embryot fäster när det blivit en hatching blastocyst vilket tar 5 dagar och sen fäster det inom max 2 dagar till. Jag har haft några hatching blastocyster vid insättning. De nidblödningar jag haft har kommit samma dag och morronen därpå. Blödningar som infaller senare än så är nåt annat.


    Jag får med andra ord ha lite is i magen och se vad som händer
Svar på tråden Först plussa, negativt och sen blödning