• hjertgren

    Kompis med en kändis?

    Så jag har en kompis som jag går på universitetet med som är en influencer och har ungefär 1,5 miljoner följare på instagram. 

    Min kompis är väldigt ödmjuk med tanke på hur mycket hon drar in varje månad.... 

    Hur upplever ni eran relation till eran kompis som är känd?

  • Svar på tråden Kompis med en kändis?
  • Hyllemor

    Jag är kompis med flera kändisar. I de flesta fall så har jag blivit kompisar med dem innan de blev rikskändisar. Man förändras liksom inte bara för att man syns i tv och det skrivs om en i media, så deras beteende har inte förändrats alls. Det enda som möjligen har stört lite är att folk vill komma fram och prata och ta selfies när vi är ute tillsammans. Vissa ställen går vi helt enkelt inte till och vi föredrar hemmafester.


    Utöver det så är jag kompis med en känd person som fick livvaktsskydd. Det upplevde jag som desto jobbigare. Vi kunde aldrig vara spontana över huvud taget, och vi kunde inte ens ta en picknick utan att det några meter ifrån satt två karlar med telefonsladd i örat, så vi slutade i praktiken helt och hållet att göra saker utomhus eller bland folk. 

    Det mest märkliga jag annars har varit med om, var en kompis som hade livvaktsskydd vid vissa tillfällen, vilket jag inte visste om. Det kändes bisarrt att det fanns med fyra SÄPO-vakter och tre polisbilar under mitt bröllop, utan att jag var förvarnad om det innan. "De skulle vara diskreta, så det var inte meningen att du skulle märka det", sa min kompis. Jo, tjena. Det är väl klart att man märker det.

Svar på tråden Kompis med en kändis?