• MammaMu800

    Ärligt talat nu, kvinnor - påhopp från andra kvinnor. Hur vanligt är det?

    Hej

    Vi kan ofta läsa om hur kända kvinnor blir påhoppade på såväl sociala medier som på stan.

    Inte sällan äldre kvinnor mot yngre men givetvis inträffar detta i alla åldrar.

    Vad är era erfarenheter?

    Är det här ett utbrett fenomen? - inte bara digitalt - utan även i det verkliga livet

  • Svar på tråden Ärligt talat nu, kvinnor - påhopp från andra kvinnor. Hur vanligt är det?
  • Anonym (Mia)

    Jag är 35 och nu för tiden är de allra flesta kvinnor lika trevliga som männen, men när jag var 25 var det en enorm skillnad i bemötandet mellan kvinnor och män. Jag skulle nog inte säga att jag någon gång blev ?påhoppad? IRL och det har nog varit sällan som någon varit medvetet otrevlig, men jag blev definitivt bemött med misstänksamhet och sura blickar. Och nej, det berodde INTE på hur jag själv betedde mig! Idag har jag ett par yngre kollegor som är väldigt söta båda två, och jag ser hur de blir bemötta på samma sätt trots att de båda är väldigt trevliga och professionella. Med männen är det tvärt om, de är överdrivet trevliga, hjälpsamma och smöriga.

    När det gäller på nätet så är vissa personer mer medvetet elaka och hoppar på en för allt mellan himmel och jord. Det tror jag nog att de flesta upplevt. Men de flesta som beter sig så online är fega människor som inte vågar säga ett knyst IRL.

Svar på tråden Ärligt talat nu, kvinnor - påhopp från andra kvinnor. Hur vanligt är det?