• babyba

    Sönderstressad

    Fattar inte hur alla hinner med.

    Jag har tre nära vänner som jag träffar kanske 1-2 ggr/mån.

    Pojkvän.Föräldrar.Heltidsjobb.

    0 barn.

    Jag får ändå inte ihop det.Blir stressad av allt,stressad av att folk fyller år och jag måste köpa present,stressad av att jag måste iväg efter jobbet och hälsa på mina föräldrar.Stressad av min o min killes distansförhållande.Stressad av alla jävla måsten,alla jävla firanden,all skit hela tiden.Har ingen energi efter jobbet men det fattar ingen.

    Hur orkar man?

  • Svar på tråden Sönderstressad
  • Sisisisi

    Jag skriver upp allt i kalendern så jag har en översikt över vad som ska göras. Om jag tex ska på kalas på torsdagen så handlar jag present i samband med att jag handlar mat på tisdagen så jag jag ha onsdagen fri utan planer. Känner jag mig trött eller stressad så försöker jag ha fler fria kvällar och inte boka in så mycket på helgen.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Fjäril kär

    Man lär sig ordet nej...

    Man prioriterar och säger nej till allt man faktiskt inte har lust med.

    Man lär sig hur man kan göra saker utan stress och utan att gå bankrutt. Och det gör man bäst med ordet nej.

    Du måste ingenting.

  • ferdinandtjuren

    Jag förstår, jag har typ slutat umgås med vänner på grund av jobb, studier och för mycket med mitt egna mående. Kom ihåg att du måste ingenting, lyssna in dig själv! Det är okej att värdera sin tid annorlunda och göra mer av det som är skönt och vilsamt. Vi lever i ett prestationsbaserat samhälle, det är norm att aktivera sig på olika sätt och nästintill skambelagt att bara vilja ingenting.

Svar på tråden Sönderstressad