• Anonym (hjälp)

Gå vidare med andra dejt?

Träffade en man igår i min ålder (runt 40). Trevlig och artig, lätt att prata med, såg ok ut, bra jobb m.m. Han ville träffas igen och jag sa väl ja men jag vet inte nu, hur ska det kännas? Jag har tidigare träffat några via nätet och då fortsatt träffa dem även om det kanske inte känts klockrent från början. Har då hamnat i relationer där det känts sådär och det har bara varit slöseri med tid i mer än ett halvår. 

Jag vet att jag inte kan förvänta mig att det ska slå gnistor direkt. Jag har bara varit riktigt nykär och superattraherad en gång och den känslan vara faktiskt ganska flyktig, den försvann efter knappt ett år när vardagen gjorde sitt intåg.

Sen är det detta att han inte har barn och verkar ha varit singel ett tag (kanske alltid?!) och det gör mig tveksam. Skäms över min tveksamhet men vad är det som gör att en trevlig person med hyfsat utseende inte har familj och barn uppåt 40? Han verkar jobba mycket men det gör man kanske om man inte har familj, då finns det ju utrymme att alltid ställa upp.

Hjälp mig att fatta ett beslut. Han verkar som sagt jättesnäll och verkade inte ha problem med att jag har barn. 

• Svar på tråden Gå vidare med andra dejt?
  • Anonym (kaffedraken2)

Jag har läst att kvinnor tycker det ska kännas rätt direkt, att man bara känner Wow!
    Så är du tveksam så är det nog inte rätt.

• Anonym (hjälp)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-05-28 09:21:40 följande:

Jag har läst att kvinnor tycker det ska kännas rätt direkt, att man bara känner Wow!

Så är du tveksam så är det nog inte rätt.

Nej men då kanske det aldrig blir rätt. Då kan jag vänta i en evighet.
  • Anonym (oooo)
    Anonym (hjälp) skrev 2021-05-28 09:10:21 följande:

Träffade en man igår i min ålder (runt 40). Trevlig och artig, lätt att prata med, såg ok ut, bra jobb m.m. Han ville träffas igen och jag sa väl ja men jag vet inte nu, hur ska det kännas? Jag har tidigare träffat några via nätet och då fortsatt träffa dem även om det kanske inte känts klockrent från början. Har då hamnat i relationer där det känts sådär och det har bara varit slöseri med tid i mer än ett halvår. 

Jag vet att jag inte kan förvänta mig att det ska slå gnistor direkt. Jag har bara varit riktigt nykär och superattraherad en gång och den känslan vara faktiskt ganska flyktig, den försvann efter knappt ett år när vardagen gjorde sitt intåg.

Sen är det detta att han inte har barn och verkar ha varit singel ett tag (kanske alltid?!) och det gör mig tveksam. Skäms över min tveksamhet men vad är det som gör att en trevlig person med hyfsat utseende inte har familj och barn uppåt 40? Han verkar jobba mycket men det gör man kanske om man inte har familj, då finns det ju utrymme att alltid ställa upp.

Hjälp mig att fatta ett beslut. Han verkar som sagt jättesnäll och verkade inte ha problem med att jag har barn. 

Man ska lita på sin magkänsla. Känns det inte bra så ställ in.
    Är du tillräckligt nyfiken för att ändå gå på dejten så gör det, men inte med målet att du måste känna en massa saker efteråt. 

Du har absolut inget att skämmas över. När jag nätdejtande lärde jag mig att kändes det inte tillräckligt intressant på dejt 1 så hjälpt det inte med fler dejter. Jag har testat flera gånger men nej, ingen av dem som dejt 1 bara var ljummen med, ledde till något mer för att man hade fler dejter. I värsta fall byggs de upp en förväntan hos den andre, när man går på fler dejter. 
    Men folk är olika, inte säkert att du fungerar som jag gör. Jag visste heller inte att det skulle bli så för mig, utan jag testade som sagt med fler dejter med ett annat personer. De flesta blev just besviken när vi ändå gick på dejt 2-3 och att jag sen tackade för mig. Så det är en balansgång. 
    Jag kanske kände för mycket samvete gentemot den jag skulle träffa, men det behöver man inte göra. Alla som ger sig in i dejtingleken måste ta ansvar för sig själv. 
  • Fjäril kär

Jag tänker att det kanske handlar mer om att du från början säger ja till dejt med män som redan där och då känns tveksamma.

Du är inte skyldig att dejta bara för att dom vill det.

• Anonym (Ann)

Behöver inte vara något fel på någon som inte har barn i den åldern, kan finnas många anledningar man kan köpa.

Om du gillar honom så gå på en dejt till, men ligg inte för tidigt.

• Anonym (Kvinna 39)

Med allt det du beskriver om honom verkar han ha goda grundförutsättningar! Att man ska känna nån omedelbar förälskelse är en myt, man känner ju inte ens varandra efter bara nån enstaka dejt. Träffa honom några gånger till innan du bestämmer dig.

• Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Ann) skrev 2021-05-28 09:38:31 följande:

Behöver inte vara något fel på någon som inte har barn i den åldern, kan finnas många anledningar man kan köpa.

Om du gillar honom så gå på en dejt till, men ligg inte för tidigt.

Nej, men det är ganska troligt. Jag har inte barn, och mig är det många fel på.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (hjälp) skrev 2021-05-28 09:23:53 följande:
    Nej men då kanske det aldrig blir rätt. Då kan jag vänta i en evighet.
    Jag förstår inte varför mans ens dejtar i covid-tider.
    Det är bättre att vänta tills man hittar nån där det känns rätt.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-05-28 10:11:00 följande:
    Jag förstår inte varför mans ens dejtar i covid-tider.
    Det är bättre att vänta tills man hittar nån där det känns rätt.
    Jag träffar folk som vanligt i jobbet, handlar som vanligt osv. så då kan jag lika gärna dejta också.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-05-28 10:07:56 följande:

Med allt det du beskriver om honom verkar han ha goda grundförutsättningar! Att man ska känna nån omedelbar förälskelse är en myt, man känner ju inte ens varandra efter bara nån enstaka dejt. Träffa honom några gånger till innan du bestämmer dig.

Ja han har goda förutsättningar men man har ju en föreställning om att man ska känna attraktion direkt och vilja ta på personen etc. 
    Eg är det ju någon utan barn jag helst vill träffa, har nog med mina egna så det skulle vara skönt. 
    Sen var det lite dumt igår eftersom vi tog en promenad, det passar inte riktigt mig. Jag vill sitta ner i lugn och ro, ha ögonkontakt osv.
Svar på tråden Gå vidare med andra dejt?