Missed abortion tidig graviditet. Hur kan jag få det bekräftat?
Tror jag fått ma, alla symptom har avtagit. Hur kan jag få det bekräftat i så tidig graviditet (V 6)?
Tror jag fått ma, alla symptom har avtagit. Hur kan jag få det bekräftat i så tidig graviditet (V 6)?
Så du har fått positivt graviditetstest först, och nu har dina symptom avtagit? Har du haft någon mensblödning?
Asså, bara för att du inte har symptom betyder inte att du fått missfall....
Du kan be om ett UL för att bekräfta graviditet, eller vad du har, men var beredd på ett nej också.
Så du har fått positivt graviditetstest först, och nu har dina symptom avtagit? Har du haft någon mensblödning?
Asså, bara för att du inte har symptom betyder inte att du fått missfall....
Du kan be om ett UL för att bekräfta graviditet, eller vad du har, men var beredd på ett nej också.
Det är svårt så tidigt eftersom man ofta inte ser hjärta så tidigt. Jag har tex alltid fått komma tillbaka efter 2 veckor för att se om fostret vuxit, vilket det inte hade gjort dom två ggr jag var med om ma. Men ring och fråga! Jag hade små små blödningar och bruna flytningar då så man kan blöda, men att det aldrig blir ett fullbordat missfall.
V.6 är för tidigt att avgöra om det är ett MA. För ett säkert besked bör man göra VUL tidigast v.8. Då ska nämligen hjärtat synas slå om fostret lever. Det slår v.6 också, men så tidigt syns det inte på VUL.
Men avsaknad av symptom och avtagande symptom är inte nåt som absolut måste betyda MA.
Antagligen har du ingen missed abortion eftersom det inte finns nånting som tyder på det...
Jag skriver ju att alla mina symptom försvunnit så hur kan du skriva att ingenting tyder på det? ALLT tyder på det!
Jag skriver ju att alla mina symptom försvunnit så hur kan du skriva att ingenting tyder på det? ALLT tyder på det!
Alltså menar du att du inte har några graviditetssymtom men har inte haft någon blödning? Mina få svaga symtom avtog nästan direkt, vecka 7 om jag minns rätt, var också rädd att något var fel pga de... nu är jag ändå i vecka 35 och har fortfarande knappt symtom... alla graviditeter är olika så ge inte upp hoppet än..
Om detta enbart handlar om gravidtetsdymptom som försvunnit så behöver det inte betyda någonting. Hör av dig till mvc och kolla om du kan få göra vaginalt ultraljud om ett par veckor. Om inte så kan du boka in ett privat. Så slipper du fortsätta oroa dig fram till eventuellt ultraljud i vecka 12