Möjligt att klippa sitt egna hår med sax eller är det hög risk att det blir kaos och ojämnt?
Jag har långt hår och det som jag är mest missnöjd med är baksidan. Mittersta är så långt, så det blir som om det är en trekant liknade form. Jag tänker klippa det så allt blir jämnt och rak där bak. Dessutom kanske man får bli av med eventuella slitet hår. så håret ser mer fräschare ut?
Det som får mig att inte klippa mitt hår är dock osäkerheten och rädslan att allt skall bli ojämnt.
Bästa är att gå till frisören, men samtidigt känns det tråkigt att slösa 200:- för att bara klippa det med sax.
Är det någon här som bär på erfarenheten av att klippa sitt hår med sax, hur kan man göra för att det skall bli bra och slippa så det blir ojämnt. Finns det något knep som gör det hela processen enkelt?
Jag kommer inte klippa på ett avancerat nivå och styla håret. Utan jag skall bara klippa så ''trekanten'' försvinner där bak.
Visserligen kanske det är ''Det är bara att göra''. Men jag vill inte agera impulsivt och dumt. Så det är därför jag frågar efter erfarna om någon har gjort det tidigare och om det är så enkelt så som man vill tro.
Tack för svar! :)