Vem passar i kort hår?
Då menar jag bland kvinnor. Utseende på en kvinna som passar i kort hår? Ansiktsform osv
Då menar jag bland kvinnor. Utseende på en kvinna som passar i kort hår? Ansiktsform osv
Googla på hårlängden du är intresserad av och fundera på vad de som du anser passar har gemensamt.
Jag har svårt för tjejer i kort eller rakat hår. Jag gillar långt böljande hår. .
Demi Moore och Mark Levengood.
Inte många...
Svårt att säga att en viss ansiktsform eller liknande inte passar i kort, finns ju massor med olika korta frisyrer man kan ha och dessa passar antagligen sämre/bättre till vissa ansiktsformer. En bra frisör kan sånt.
Jag klippte kort frisyr efter att ha haft superlångt i över tio år. Jag samlade inspirationsbilder i typ ett halvår så ett tips kan vara att googla på olika kändisar som har haft korta frisyrer. Min personliga favorit är Michelle Williams som haft lite olika korta (både Mia Farrow-kort med kort lugg och kort med lite längre mjukare lugg), men både Anne Hathaway och Lily Collins har haft flera snygga korta frisyrer.
Jag var skitsnygg i kort hår. Tyvärr så är jag både för lat och för snål för att underhålla en kort frisyr hos frisör typ var 6:e vecka (även om schampot och balsamet räckte tio gånger så länge :D ) så nu har jag sparat ut håret igen :) Men drömmer då och då tillbaka till min korta frisyr.
Finns hur många som helst som ser bättre ut i kort än långt hår!
Tänk 60-talet och 20-talet, så jävla snyggt.
Kvinnor jag kommer på som är heta i kort hår, Demi Moore, Winona Ryder, Natalie Portman, Pink, Emma Watson, Halle Berry, Rihanna, Charlize Theron, Miley Cyrus, Ann Hathaway, Jamie Lee Curtis, Kristen Stewart, Judi Dench, Kiera Knightley, Helen Mirren, Sharon Stone, Carey Mulligan, Robin Wright Penn...finns ju hur många som helst.
Alla har inte böljande tjockt hår, och passar därför inte i längre hår.
Är "kort hår" kortare än axellångt eller är "kort hår" snaggat? När det gäller riktigt kort hår handlar det minst lika mycket om huvudform som om ansiktsform. Bakhuvudet blir helt plötsligt viktigt när det inte finns hår som döljer det.
Pratar vi mer normalkort hår skulle jag säga att olika frisyrer passar bra på olika ansiktsformer och att alla ansiktsformer nog kan hitta någon kort frisyr som är lämplig.
Alla har inte böljande tjockt hår, och passar därför inte i längre hår.