• MansonDust

Spelkoder.

Fått ominstallera datorn och då försvann ju alla adresser jag hade sparade.
    I alla fall så undrar jag om nån vet en sida där det finns massor av koder till olika PC-spel. Till t.ex brända spel så måste man ha koder för att kunna installera dem.
    Nån?

• Svar på tråden Spelkoder.
  • Frippa

Har du DC++? I så fall kan du söka på koderna eller spelens namn!

• Toria

Här är en sida där jag brukar börja att söka

astalavista.box.sk/

Hoppas det hjälper lite...

Har nog några fler om du behöver, fast de är i den andra datorn...annars är nog DC++ det bästa...

• MansonDust

Hehe varför ska jag köpa spelen som jag redan har brända?
    Har dock fått dem, de andra köper jag. Måste installera The Sims och såg att jag inte hade nån kod.

• CoolJen

så en stackare som jag kan få ha mitt jobb kvar ett tag till(jobbar på spelföretag)
    sluta ladda ner och bränn, så jag kan försörja mig! =)

• Pyris

Ett spel e ju så förbaskat dyrt..så kan man få tag på dom på ett billigare sätt så tror jag nog man gör det.

• CoolJen

det är inte så dyrt om man tänker på hela processen.
    Först ska spelet utvecklas av programmerar/layout/grafiker mm(oftast under mer än 1 år), sen ska det tryckas upp med fodral och framsida,reklam för spelet, sen skickas till alla olika länder, där lagras, packas och skickas ut till kunderna(butikerna) som de oxå måste tjäna nåt på att sälja(löner, hyra, pr mm)

Skulle alla börja bränna/ladda ner så skulle det tillslut inte bli några spel tillverkade.

Så även fast spel är dyrt så räcker det inte till, iaf. inte för oss...jag står som först ut nu, och antagligen har jag inget jobb til hösten/vintern.

• lillstrumpaa

CoolJen-
    Och DU köper alla spel själv? har aldrig laddat ner å sen bränt ut en vanlig musik skiva?

• Pyris

Själklart kostar det. Men 600 spänn för en skiva. ETT spel. Det e rena rånet. Samma sak med musikskivor.

• Frippa

Jag köper skivor/spel/filmer om priserna är rimliga!

Men en skiva med 11 låtar som kostar nästa 200 kr.... Det håller inte!

Branschen måste agera, att göra det olagligt ses inte som ett hot.
    Nej, sänk priserna och jag köper skivor igen...(kanske)

Cooljen- Jag hoppas att du får behålla jobbet!

• CoolJen

Jag köper inte spel, fast dom spel jag har, har jag köpt!

Däremot så ja, jag laddar väl oxå ner låtar och bränner, fast inte de skivorna jag vill ha/tycker om. Det är ju för jävla snålt att inte köpa.

Jag vill ha cd-skivor och filmer i orginal, brända känns bara B

• lillstrumpaa

CoolJen--

Är inte det hyckleri att säga till folk att dom inte ska ladda och bränna ner spel när du själv gör likadant med musik.. det måste ju vara precis lika illa isf i dina ögon, eller?

• busigabarnen

Håller med lillstrumpaa

• MansonDust

Jag har inte bränt skivorna själv, jag har fått dem!

• ladyhawk

Tur att jag inte spelar

• Polgara

CoolJen, håller faktiskt med dig här!

Jag är en av dom som köper ALLA Cd-skivor och dator-spel och DVD-filmer som jag vill ha. Finns faktiskt en anledning till att dom kostar vad dom gör.

So what att dom är dyra, spela inte då...

Vill man ha något så får man faktiskt betala för det...

• Pyris

Alla ladda ner spel till datorn e samma sak som att kopiera en skiva du har lånat av nån till ett kassettband som man gjorde förrut. Eller, har jag fel??? OCh tänk att musikindustrin fortfarande existerar...
    Eller hur vanligt var det inte att kopiera videofilmerna som man hyrde. Och filmindustrin lever den med...

Svar på tråden Spelkoder.