• Anonym

Illamående och oro

Vet inte vad jag ska göra. Har känt mig orolig sedan i lördags och har inte kunnat äta ordentligt sedan i fredags. Sedan dess har jag även haft hjärtklappning och mått illa. Det går inte över när jag vilar heller. Det blir snarare värre, för då tänker jag för mycket.
    Jag får som sagt inte i mig någon mat hur mycket jag än försöker! Tvingar i mir fil då och då och dricker även måltidsersättningar. Igår kunde jag dock äta middag och trodde det skulle gå över, men inte

Någon som har tips?

• Svar på tråden Illamående och oro
  • Anonym

Nje, tyvärr inte

• silverflame

Precis så har jag haft det. min läkare trodde att det berodde på stress. hjärtklappning kan bero på mycket, men ofta ärdet stress. Är du orolig för något? Eller dricker mycket kaffe?

• Anonym (love)

Låter lite som en krasch! Gått in i väggen?
    Stanna upp! Tänk efter.....vad är det som händer, försök hitta orsaken till varför du mår som du gör. Prata med någon .......

• Anonym

silverflame

Är nybliven singel och är rädd för att leva ensam hela livet. "Har känslor" för någon, men har svårt att ta kontakt. Oroar mig för arbete och ekonomi. Så visst är jag orolig, min mage reagerar ALLTID då, men jag tycker dte borde gå över snart

• StrawberryGirl

Låter som stress..

• Ina 67

Du kan vända dig till VC och få prata med kuratorn där, kanske kan ni hitta orsakerna och hur du ska arbeta dig tillbaka till ett lugnare liv.

• Anonym

Tack för era svar! Vad snälla ni är

Jag är redan sjukskriven, (social fobi) men min läkare tror knappt på att jag är sjuk, så snart får jag bara halv ersättning.

• Ina 67

Byt läkare!
    Har du någon kurator el liknadnde som du går och pratar med?
    Du behöver ju den hjälpen så att du kan jobba med din fobi så att du klarar av de svåra sakerna, så att du kan komma vidare.
    Tror du inte att just det att du ev blir halvt sjukskriven gör att du känner en väldig stress och inte vet hur du ska klara av "vardagen".

• Anonym

Ina 67

Jag ska börja KBT. Har gått till psykolog förut, men det har inte hjälpt.
    Jag tror dte är mycket som gör att jag känner mig orolig och stressad, men jag tror även att det är ett stort fel på min mage. Kan inte göra någonting för att den alltid ska krångla!

• Ina 67

Har man inte gjort någon undersökning på magen då?
    Du kan ju vara gluten eller laktosintolerant.
    (Det tog ca 10 år för min svåger att få konstaterat att han var glutenallergiker och att magproblemen inte berodde på psyket, viket läkarna hade envisats med, tills han kom till en ny läkare).
    Eller kan du ha som jag colonirritable (irriterad tjocktarm) och magkatarr. Har man magkattar så strular magen så fort det är jobbigt runt omkring, (på mig i alla fall).
    Vad bra att du ska få börja med KBT, känner fler som har blivit hjälpta.

• Anonym

Ina 67

Tack för dina svar till att börja med!

Läkaren har gjort en massa tester och det är inte gluten eller diabetes i alla fall.
    Kan det vara fysiskt, trots att magen strejkar så for man ska göra något? Resa, dejta etc. Och då menar jag inte bara lite pirr i magen, utan då får jag dessa symptom. Ofta har jag fått ställa in resor pga detta.
    Är colonirritable samma som magkatarr?

• Anonym

Nu mår jag så illa, så jag skakar. Jag orkar inte längre Om det ändå kunde bli bättre med vila, men det blir som sagt värre av att lägga sig i sängen, sjukt!
    I den här stunden förstår jag varför folk är för dödshjälp. Tänk att vara gammal och sjuk och plågas av sådana här och mycket värre smärtor, varje dag! Kul liv!

Vad kan man äta? Kokt fisk, buljong, skorpor och avslagen coca-cola vet jag. Mer?
    Måste ju tvinga i mig något, borde bli bättre då!

Förlåt att jag klagar så mycket, men det var längesedan jag mådde så här dåligt...

• silverflame

Pröva med Proviva dryck. Dom fungerar skitbra när man mår som du. Jag dricker dom när jag känner av magkatarren och det blir bättre nästan på en gång. Finns på varenda affär. Riktigt riktigt bra tycker jag! Om det nu är magkatarr du har ska du inte äta fet mat, stekt mat, stark mat, inte kaffe, inte tobak, och INTE STRESSA. Du kanske kan slappna av och skingra tankarna om du går ut och går en stund? det brukar hjälpa magen med. jag hoppas verkligen att du mår bättre snart! kram

• Anonym

silverflame

Åh, vad snäll du är!
    Ska prova Proviva. Tyvärr kan jag inte handla just nu och min föredetta har precis varit och handlat lite åt mig, men han ska handla det åt mig och några timmar, när han är tillbaka.
    Jag tror tyvärr det är psykiskt, det är därför jag är så rädd.
    Jag vill ju att det ska gå över nu Känns som att det aldrig kommer göra det. Jag har till och med sagt åt mig själv att skärpa mig, högt! Blir arg på mig själv som känner så här.
    Tack! Kram!

Känns skönt att kunna skriva av mig och läsa era svar.

• Anonym

Känner mig likadan idag. Skakar av illamående. När ska det ta slut?!! Börjar verkligen tröttna...

Vad tror ni om åksjukeband? Har hört att man kan ha det om man är gravid och mår illa. Kan det fungera på mig tror ni?

• Anonym

Måste bara uppdatera lite

Mår mycket bättre nu. Inte psykiskt, men fysiskt ochd et är jätteskönt!
    Åksjukeband hjälpte inte, eftersom mitt illamående berodde på oro. Det är lite otäkt faktiskt... var tvungen att "ordna upp" det som oroade mig. Inte för att det blev tilld et bättre och jag fick göra bort mig dessutom, men huvudsaken var ju att illamåendet gick över

Svar på tråden Illamående och oro