• Sanchar

Ni som fött i Uppsala under corona!

Ni som fött barn på senaste på ackis, hur har de varit ? Hur lång tid tog de innan partner fick komma in till förlossningen ? Fick partnern vara med på BB?! Hört av bm att man absolut inte får lämna rummet , hur har ni upplevt det ?

Förlossningen ackis uppsala
  • Svar på tråden Ni som fött i Uppsala under corona!
  • Anonym (Uppsala)

Födde barn nu i januari på Ackis. Hade en riktigt bra upplevelse.

Jag fick komma in på undersökning först och då fick min sambo vänta utanför (då det fanns en risk att jag skulle bli hemskickad igen). När det sedan visade sig att jag skulle bli inskriven så fick min sambo komma in och sedan fick vi helt enkelt vara kvar på rummet. Så min sambo fick helt enkelt sitta där och chilla, vilket var rätt mysigt för mig då jag alltid hade honom nära. Jag tyckte faktiskt lite synd om honom då det måste varit lite långtråkigt... Han glömde surfplattan hemma men han berättade efteråt att tiden faktiskt gick rätt fort (Vi kom in vid 9-tiden och bebisen föddes vid 20.00-tiden).

Då allt gick bra så fick vi faktiskt stanna på förlossningen. De fixade ett litet rum till oss där vi fick sova och eftersom att allt såg bra ut och både jag och lillen var pigga och alerta dagen efter så skrevs vi ut vid 11-tiden. Så jag kan faktiskt inte berätta om min upplevelse av BB då jag aldrig var där. Dock så står det på Ackis BB hemsida att partner får följa med. Troligtvis med samma premisser som på förlossningen; att hen stannar på rummet under hela vistelsen.

Svar på tråden Ni som fött i Uppsala under corona!