• Anonym (Klädlös snart)

Svårt att hitta kläder i fina färger som inte är genomskinliga, korta, urringade osv.

Jag har svårt att hitta kläder som jag tycker är fina och som sitter som jag vill. Det mesta är antingen urringat, off-shoulder, öppen rygg, kort och/eller genomskinligt. Jag vill inte ha urringade toppar/klänningar som visar dekolletage eller bröst, vill inte ha kläder där underkläder syns igenom eller hela kroppen visas upp under när solen lyser på, vill inte ha croppade toppar som visar halva magen eller klänningar som visar rumpan om det blåser till lite, vill kunna ha bh på mig utan att den syns i och med att ryggen eller axlarna är bara osv. Det lilla utbud jag hittat som klarat sig förbi allt ovanstående har supertråkiga färger/mönster.

Så, vet ni var man kan köpa kläder i fina glada/klara eller pastelliga färger (om det är mönster så fina sommar/vårblommiga i så fall) som inte:

- är genomskinliga.

- är urringade/väldigt öppna i dekolletaget (omlottklänningar och v-ringat är i stort sett alltid för urringade för min smak).

- är off shoulder eller har spagettiband.

- är korta toppar eller klänningar (klänningar ska gå minst till knäna).

- har öppen rygg eller annan konstig skärning/bandning som gör att man inte kan ha vanlig bh (axelbandlös bh funkar inte för mig) utan att den syns.

• Svar på tråden Svårt att hitta kläder i fina färger som inte är genomskinliga, korta, urringade osv.
  • Anonym (S)

Modet som är just nu suger tyvärr... Hittar ofta fina kläder MEN så är det croppade eller har någon konstig urringning i ryggen eller liknande.

Jag skulle tipsa om H&M, dom har en avdelning med lite mer ?kontorskläder? men det finns jättefina kläder där man kan använda som inte är så ?kontoriga?. Även Lindex har mycket fint. Om du gillar e-handel så kan jag tipsa om Zalando, har jättemycket kläder där.

• Anonym (happy)

Bonprix tycker jag har lite allt möjligt.

• Anonym (Kortkort)

Ja allt ska vara så förbannat kort och en annan som fött barn kanske inte alltid har en passande kropp till det, är ingen tonåring längre.

• Madida

Har du kollat på kläder från Desigual?

I'm not bossy. I just have better ideas than you
Svar på tråden Svårt att hitta kläder i fina färger som inte är genomskinliga, korta, urringade osv.